Létající kolo konstruují české firmy
Vyberte atribut, podle kterého se bude vyhledávat:
ID Kategorie Titulek Úvod Text Tags Obrázek 1 Obrázek 2 Autor Datum vložení Datum publikování Zveřejnit Soukromý článek? Počet zobrazeníPřinášíme exkluzivní snímky prototypu Létajícího kola, jak jej mohlo vidět jen několik desítek zasvěcenců a náhodných kolemjdoucích. Létající kolo, otevřeně se hlásící k vynálezu Jana Tleskače (zde však podobnost končí) byla týden k vidění na Brněnském výstavišti.
Díky iniciativě MVBobra jsem měl možnost spatřit nejen toto kolo, ale ve spolupráci s firmou Technodat, která celý projekt zastřešuje) získat i detailní informace o prototypu kola, jež by mělo být i schopné letu. Sice ne vlastní lidskou silou, ale i tak se jedná o vpravdě světový unikát!
Nyní máte možnost prohlédnout si fotografie z výstaviště, i v okamžiku, které běžný návštěvník neviděl. Další informace o projektu Létajícího kola připravujeme.
Základní parametry létajícího kola:
- celkový výkon: 50 kW: 4× hlavní motor 10 kW, umístění v protiběžných párech vrtulí vpředu a vzadu v podélné ose; 2× stabilizační motor 3,5 kW, umístění na otočných konzolách po stranách kola
- vrtule: hlavní vrtule pro statický tah, průměr 1 300 mm, max. otáčky 2 500/min, stabilizační vrtule průměr 650 mm, kolem vrtulí kompozitové ochranné rámy
- rozměry: cca 3 500 mm (délka) × 2500 mm (šířka) × 1200 mm (výška)
- hmotnost: 85 kg bez pilota, max. vzletová hmotnost: 170 kg
- předpokládaná doba letu 3-5 min, předpokládaná doba jízdy 30-50 min, max. rychlost jízdy omezena na 50 km/h
(zdroj: www.technodat.cz)
Diskuze ke článku
Exkluzivita Ježka
Patří mu poděkování nejen za ty fotky v Brně, ale i za iniciativu kdy si vzal dovolenou a jel do jednoho města na Moravě na konferenci připravenou na téma týkajícího se uvedeného kola!Létající kolo
Ještě jednou - kolo bylo zkompletováno poprvé pro vystavení na veletrhu. Tedy záběry, kdy se kolo demontovalo ještě nikde publikovány nebyli, protože i v době natáčení ČT bylo kolo přichyceno na ocelových lanech nad stánkem.
Fotografie z časopisu Epocha mohly být pouze vizualizacemi, neboť i sama konstrukce kola byla dlouho upřesňována. A ještě jednou - kolo bylo zkompletováno - tedy sestaveno z dovezených a pro něj speciálně vyrobených dílů pár hodin před vystavením na veletrhu. A to do té míry, že podle mých informací, ještě nebylo v provozu. Pouze je funkční. Testy pro jeho provoz byli prováděny na zmenšeném modýlku.
Létací kolo
Vůbec nijak nezpochybňuji atraktivnost informace ani exkluzivitu reportéra iKlubovny být "u toho" na místě na veletrhu. Je dobře, že se Ježek dané tematiky chopil s versou sobě vlastní. Jen kontatuji, že "exkluzivně" znamená v žurnalistice opravdu jen a pouze naprosto jedinečný materiál, čili (skoro) první a nikde jinde (zatím) nepublikovaný. A ve zmíněném časopise Epocha s nákladem kolem 100 000 výtisků (ne-li více) byla již před půl rokem základní informace + fotografie prototypu kola (zřejmě dlouhodobě zkoušeného a testovaného) i s "Janem Tleskačem" v sedle. Proto mi tato "exluzivní" informace až tak naprosto výjimečná nepřipadala. Ale i tak díky za zajímavé informace a údaje, které jsou podstatně širší než ty dříve prezentované. Jen, prosím, opatrněji nakládat z odbornými (žurnalistickými) termíny...
ady
Ad Nashvile) Na přelomu zimy a jara mohlo být obdobné info a foto, ale jen ilustrační. Kolo bylo složeno doslova několik hodin před zahájením veletrhu. Proto exkluzivní.
Exkluzivně?
Jenom bych opatrněji volil termín, že jde o "exkluzivní materiál"... Jak už jsem kdesi psal, v časopise Epocha bylo obdobné info i s fotem už kdysi letos na přelomu zimy a jara.Tleskač
je zdá se nějak populární, Slávek by měl promyslet, zdali neudělat na memoriálu místo vyjímání ježka z klece závody létajících kol :D
A tohohle novodobého Tleskače znáte?
http://www.novinky.cz/veda-skoly/271819-studenti-vytvorili-unikatni-helikopteru-na-lidsky-pohon.htmlTleskač!
Menharte, Bobří stopa je mimo jiného i od toho, aby přinášela různé zprávy. Takže pokud tam dáme toto kolo uvidí to řada budoucích techniků (dnešních školáků) a možná za x let někdo z nich vyrobí ještě lepší model.
létající necky
Na konci května 2012 jsme o "úžasném létajícím kole" diskutovali s redakcí Bohouška, že by třeba Bohoušek mohl být mediálním partnerem atd.Pokud si přečtete některé články, třeba na http://www.caxmix.cz/?s=l%C3%A9taj%C3%ADc%C3%AD , uvědomíte si, že to s vynálezem Jana Tleskače má pramálo společného. Klidně by to mohly být třeba i létající necky nebo létající podsadový stan či koloběžka...
Do vzduchu se to dostavá vodorovně posazenýma vrtulema, které na 3-5 minut roztočí elektromotor, ale ten není dobíjen šlapání na kole. Tleskač to dokázal vlastní silou, takže z toho Bohoušek vycouval.
Jako fór dobrý, ale na Jana Tleskače to je uměle naroubované. Tak nešilte. Já byl původně taky nadšený jako malé děcko, ale pravda je neúprosná, takže v Bobří stopě by měla stačit 1 fotka s odstavcem textu. Vše navíc už bude reklamní článek výrobců, který by měli zaplatit.
Howgh Menhart
K Ježkovi brněnskému...
..je dobře že jsi zpět v pozici, ve které tě vidíme rádi - redaktora a fotografa! :))
Tleskačův odkaz
no jsem zvědav co bude o tom v Bobří stopě víc! Souhlasím v podstatě s Čápem. Pokud to poletí, tak možná jako samoletka ze skály dolů :))
Jan Tleskač
nechť mi odpustí, ale nevěřím, že kolo na baterie unese člověka ve vzduchu.
Doba letu jízdy se uvádí z toho důvodu, že jde o stroj o velké hmotnosti - podobně jako motorka. Tedy i na jízdu bude zapotřebí elektromotor.
Jinak - kolo pohání baterie umístěné mezi sedákem a řidítkami viz. třetí foto od spodu.
Pohon
To je na baterky nebo na benzín: Vzhledem k tomu, že letadlo na baterky vzlétlo teprve před pár lety a sotva uneslo samo sebe, věřím spíš na b), pak ale nechápu, proč se uvádí poměr doby letu/jízdy…?
ady
ad MVB) To jedno město na Moravě se jmenuje Zlín.