Šalinění, Lítačka, Lokalki aneb nedočkavci se již dočkali
Vyberte atribut, podle kterého se bude vyhledávat:
ID Kategorie Titulek Úvod Text Tags Obrázek 1 Obrázek 2 Autor Datum vložení Datum publikování Zveřejnit Soukromý článek? Počet zobrazení25.2.2010 21:49
V pořadí již třetí ročník brněnského závodu v MHD - Šalinění měl letos dvě sestry. Lítačka v hlavním městě Praha a Lokalki na severu Moravy v Ostravě. Všechny tři soutěže organizovali členové SPJF, všechny se konali podle stejných pravidel.
Šalinění
První – řekněme nultý ročník této soutěže, se konal jen v okruhu členů SPJF. Jednalo se o jakýsi závod na nečisto, bez cen, jen na zkoušku. Další závody byly pro veřejnost, ovšem členové SPJF se samozřejmě zúčastnit mohli.
Organizátoři z řad SPJF se z prvního startoviště (první ročník) v Denisových sadech přesunuli poněkud stranou do prostor Královopolského nádraží. Možná že i kvůli tomu, že se základna SPJF přesunula mimo centrum města. Za laskavé tolerance Českých drah představitelé Jihomoravské pobočky SPJF Perpetuum, umístili startoviště do nádražní haly a to především kvůli tomu, aby nejen organizátoři, ale i účastníci, kteří čekali na start a plánovali trasu, měli dostatek pohodlí, hlavně před nepřízní počasí. Je na místě zmínit, že asi žádné Šalinění se nesetkalo s pěkným počasím. Buď pršelo, byla zima nebo padali trakaře.
Bezmála třicet závodníků, kteří odolali dešti i zamrzlému sněhu v Brněnských ulicích, se tedy sešli v Králově poli, aby se pokusili kombinačními schopnostmi zvítězit nad záludností brněnské MHD. Dlužno podotknout, že nejen mozek soutěžící využívali, ale i svaly a tělesnou zdatnost. Záludnost v podobě běhu ze zastávky Červený písek na zastávku Velká Klajdovka, za 14 minut zvládne opravdu jen borec zdravý tělem i duchem! První místo mu to ovšem zaručilo!
Výsledková listina je k nahlédnutí ZDE.
Pražská lítačka 2010
Po pravdě řečeno jsem se chtěl brněnského závodu v integrované dopravě – Šalinění vždy zúčastnit, ale k lítosti mé (i organizátorů) se mi to nikdy nepodařilo. Když jsem byl proto nedávno osloven, zda bych se nechtěl stát jedním z organizátorů pražské obdoby, dlouho jsem neváhal a rád souhlasil.
Trochu jsem se zapotil při vymýšlení samotného názvu akce. Nejsem Pražan, a proto nemám dosud zvládnuté všechny pražské reálie. Pražská lítačka je pojem, kterým se označuje dlouhodobá síťová jízdenka. Pro název se mi tedy velmi hodil, neboť je to zároveň výraz používaný výhradně v pražské veřejné dopravě a na druhé straně vyjadřuje to hemžení, ke kterému budeme účastníky nepřímo nutit.
Za místo startu a cíle závodu bylo vybráno opuštěné a chátrající nádraží Praha – Vyšehrad ve Svobodově ulici, které je velmi blízko rodnému domu Jaroslava Foglara. Vyšehradské nádraží je zároveň symbolem veřejné dopravy, dnes tak trochu ve stínadelském střihu.
V pátek 19.února se na tomto místě sešlo stylově foglarovsky 13 účastníků. Nejmladší účastník byl doprovázen svou maminkou, která hrdinně se svým synem absolvovala celý závod. Nejstarší závodník si na druhé straně již stěžoval na bolesti kloubů. S pomyslným startovním výstřelem však všichni, bez rozdílu věku, vyrazili na pražské zastávky, aby se pokusili zvítězit.
Po třech hodinách závodu se udýchaní závodníci opět shromáždili u nádraží. Hrdě odevzdali své záznamní archy a označovací bločky a odešli to potemnělé Prahy, aby se druhý den ráno opět sešli a vyslechli výsledky.
Zvítězil závodník, který si dal jméno Thriller a který dosáhl 242 bodů. Následován byl Užovkou, který nasbíral 224 bodů a o pouhé 2 body tak předstihl závodící dvojici kamarádů – Honzu a Vodkina. Závodníci na dalších místech podali vcelku vyrovnané výkony a nebýt pozdního příchodu jednoho z nich, nebyly by jejich výsledky nijak zvlášť výrazně rozdílné.
Pokud nyní mohu alespoň částečně poodhalit strategii vítěze – rozhodl se v maximální míře kombinovat železniční a tramvajovou dopravu, přičemž nevynechal ani nejvíce bodovanou lanovou dráhu. K tomu se mu ještě vydařilo navštívit i 2 bonusové zastávky.
Nezbývá jen doufat, že se ve stejném či ještě vyšším počtu sejdeme na startu další Pražské lítačky a že se zúčastní nejen skalní příznivci veřejné dopravy, ale třeba i někteří další členové pořádající Pražské pobočky SPJF (v tomto ročníku zastoupeni Anežkou a Nashvillem).
Výsledková listina z pražského závodu je k nahlédnutí ZDE
Lokalki 2010
Po několika týdnech příprav a propagace konečně nastal den uskutečnění závodu. V patnáct hodin jsme já a Bobr dorazili na nádraží Ostrava-střed a s laskavým přístupem paní pokladní jsme si v hale rozložili stolek, který vlastnoručně zhotovil Romain, člen našeho klubu.
Hned jakmile jsme nachystali všechny potřebné věci, dorazili první závodníci. Zapisovali se a brali si bločky a tabulky. Většina závodníků, kterých bylo i přes propagaci v novinách i na webu pouze 7, dorazila hned po patnácté hodině a následující hodinu čekala v hale.
Během této pauzy nás oslovil také náhodný cestující, kterému jsme popsali závod a který okamžitě tvrdil, že kdyby se mohl zúčastnit (musel jet domů do Havířova), tak by to vše vyhrál. Nicméně vzal si od nás propagační kartičku a adresu webu pobočky s tím, že se určitě příští rok zúčastní.
Těsně před šestnáctou hodinou jsme vyvěsili seznam dvaceti bonusových zastávek, který si závodníci začali opisovat. V šestnáct hodin poté všichni vystartovali.
Po necelých třech hodinách dorazil do haly první dokončivší závodník. Závod dokončili všichni závodníci, tři, kteří se spojili, dorazili bohužel šest minut po limitu.
Hned po odevzdání materiálů se dali čile do hovoru o tom, jak se každému dařilo, kolik spojů komu ujelo, kolik vlaků bylo zrušeno… Jediné, na co si soutěžící stěžovali bylo rozmístění bonusovek, protože více než jednu nikdo nestihl projet.
Zvítězil závodník Silesia, který projel pět zón, devatenáct zastávek a čtrnáct linek a získal 325 bodů.
Výsledková listina z ostravského závodu je k nahlédnutíZDE.
Fotografie z brněnského Šalinění:
Čáp utírá stoly pro pořadatele (venku pršelo)
Stopař se ještě posilňuje…
hlásí se první soutěžící
listina cen pro motivaci
ceny v 3D pro motivaci
kino pro účastníky
Čáp a Šalinění
kontinentální Šalinění
myslíš…
strategie
dovysvětlování pravidel
losování bonusových zastávek
Lucka sluníčko – 15 minut slávy
staří známí – www.BrNovinky.cz
Čáp v záři reflektorů
falešný start aneb co bychom neudělali pro média, když už sem vážili cestu…
tentokrát ostrý – pro změnu s médii.
Čáp po startu - odmítá mluvit
koordinace závodu s Ostravou - již po startu, dík časovému posunu...;=>
Ovce, jako zuřivá reportérka ČT Brno
Foto©Ježek production
Ostrava
Foto-Lokalki-Sova
Autoři textu:
Šalinění - Ježek
Lítačka - Winoga
Lokalki - Sova
První – řekněme nultý ročník této soutěže, se konal jen v okruhu členů SPJF. Jednalo se o jakýsi závod na nečisto, bez cen, jen na zkoušku. Další závody byly pro veřejnost, ovšem členové SPJF se samozřejmě zúčastnit mohli.
Organizátoři z řad SPJF se z prvního startoviště (první ročník) v Denisových sadech přesunuli poněkud stranou do prostor Královopolského nádraží. Možná že i kvůli tomu, že se základna SPJF přesunula mimo centrum města. Za laskavé tolerance Českých drah představitelé Jihomoravské pobočky SPJF Perpetuum, umístili startoviště do nádražní haly a to především kvůli tomu, aby nejen organizátoři, ale i účastníci, kteří čekali na start a plánovali trasu, měli dostatek pohodlí, hlavně před nepřízní počasí. Je na místě zmínit, že asi žádné Šalinění se nesetkalo s pěkným počasím. Buď pršelo, byla zima nebo padali trakaře.
Bezmála třicet závodníků, kteří odolali dešti i zamrzlému sněhu v Brněnských ulicích, se tedy sešli v Králově poli, aby se pokusili kombinačními schopnostmi zvítězit nad záludností brněnské MHD. Dlužno podotknout, že nejen mozek soutěžící využívali, ale i svaly a tělesnou zdatnost. Záludnost v podobě běhu ze zastávky Červený písek na zastávku Velká Klajdovka, za 14 minut zvládne opravdu jen borec zdravý tělem i duchem! První místo mu to ovšem zaručilo!
Výsledková listina je k nahlédnutí ZDE.
Pražská lítačka 2010
Po pravdě řečeno jsem se chtěl brněnského závodu v integrované dopravě – Šalinění vždy zúčastnit, ale k lítosti mé (i organizátorů) se mi to nikdy nepodařilo. Když jsem byl proto nedávno osloven, zda bych se nechtěl stát jedním z organizátorů pražské obdoby, dlouho jsem neváhal a rád souhlasil.
Trochu jsem se zapotil při vymýšlení samotného názvu akce. Nejsem Pražan, a proto nemám dosud zvládnuté všechny pražské reálie. Pražská lítačka je pojem, kterým se označuje dlouhodobá síťová jízdenka. Pro název se mi tedy velmi hodil, neboť je to zároveň výraz používaný výhradně v pražské veřejné dopravě a na druhé straně vyjadřuje to hemžení, ke kterému budeme účastníky nepřímo nutit.
Za místo startu a cíle závodu bylo vybráno opuštěné a chátrající nádraží Praha – Vyšehrad ve Svobodově ulici, které je velmi blízko rodnému domu Jaroslava Foglara. Vyšehradské nádraží je zároveň symbolem veřejné dopravy, dnes tak trochu ve stínadelském střihu.
V pátek 19.února se na tomto místě sešlo stylově foglarovsky 13 účastníků. Nejmladší účastník byl doprovázen svou maminkou, která hrdinně se svým synem absolvovala celý závod. Nejstarší závodník si na druhé straně již stěžoval na bolesti kloubů. S pomyslným startovním výstřelem však všichni, bez rozdílu věku, vyrazili na pražské zastávky, aby se pokusili zvítězit.
Po třech hodinách závodu se udýchaní závodníci opět shromáždili u nádraží. Hrdě odevzdali své záznamní archy a označovací bločky a odešli to potemnělé Prahy, aby se druhý den ráno opět sešli a vyslechli výsledky.
Zvítězil závodník, který si dal jméno Thriller a který dosáhl 242 bodů. Následován byl Užovkou, který nasbíral 224 bodů a o pouhé 2 body tak předstihl závodící dvojici kamarádů – Honzu a Vodkina. Závodníci na dalších místech podali vcelku vyrovnané výkony a nebýt pozdního příchodu jednoho z nich, nebyly by jejich výsledky nijak zvlášť výrazně rozdílné.
Pokud nyní mohu alespoň částečně poodhalit strategii vítěze – rozhodl se v maximální míře kombinovat železniční a tramvajovou dopravu, přičemž nevynechal ani nejvíce bodovanou lanovou dráhu. K tomu se mu ještě vydařilo navštívit i 2 bonusové zastávky.
Nezbývá jen doufat, že se ve stejném či ještě vyšším počtu sejdeme na startu další Pražské lítačky a že se zúčastní nejen skalní příznivci veřejné dopravy, ale třeba i někteří další členové pořádající Pražské pobočky SPJF (v tomto ročníku zastoupeni Anežkou a Nashvillem).
Výsledková listina z pražského závodu je k nahlédnutí ZDE
Lokalki 2010
Po několika týdnech příprav a propagace konečně nastal den uskutečnění závodu. V patnáct hodin jsme já a Bobr dorazili na nádraží Ostrava-střed a s laskavým přístupem paní pokladní jsme si v hale rozložili stolek, který vlastnoručně zhotovil Romain, člen našeho klubu.
Hned jakmile jsme nachystali všechny potřebné věci, dorazili první závodníci. Zapisovali se a brali si bločky a tabulky. Většina závodníků, kterých bylo i přes propagaci v novinách i na webu pouze 7, dorazila hned po patnácté hodině a následující hodinu čekala v hale.
Během této pauzy nás oslovil také náhodný cestující, kterému jsme popsali závod a který okamžitě tvrdil, že kdyby se mohl zúčastnit (musel jet domů do Havířova), tak by to vše vyhrál. Nicméně vzal si od nás propagační kartičku a adresu webu pobočky s tím, že se určitě příští rok zúčastní.
Těsně před šestnáctou hodinou jsme vyvěsili seznam dvaceti bonusových zastávek, který si závodníci začali opisovat. V šestnáct hodin poté všichni vystartovali.
Po necelých třech hodinách dorazil do haly první dokončivší závodník. Závod dokončili všichni závodníci, tři, kteří se spojili, dorazili bohužel šest minut po limitu.
Hned po odevzdání materiálů se dali čile do hovoru o tom, jak se každému dařilo, kolik spojů komu ujelo, kolik vlaků bylo zrušeno… Jediné, na co si soutěžící stěžovali bylo rozmístění bonusovek, protože více než jednu nikdo nestihl projet.
Zvítězil závodník Silesia, který projel pět zón, devatenáct zastávek a čtrnáct linek a získal 325 bodů.
Výsledková listina z ostravského závodu je k nahlédnutíZDE.
Fotografie z brněnského Šalinění:
Čáp utírá stoly pro pořadatele (venku pršelo)
Stopař se ještě posilňuje…
hlásí se první soutěžící
listina cen pro motivaci
ceny v 3D pro motivaci
kino pro účastníky
Čáp a Šalinění
kontinentální Šalinění
myslíš…
strategie
dovysvětlování pravidel
losování bonusových zastávek
Lucka sluníčko – 15 minut slávy
staří známí – www.BrNovinky.cz
Čáp v záři reflektorů
falešný start aneb co bychom neudělali pro média, když už sem vážili cestu…
tentokrát ostrý – pro změnu s médii.
Čáp po startu - odmítá mluvit
koordinace závodu s Ostravou - již po startu, dík časovému posunu...;=>
Ovce, jako zuřivá reportérka ČT Brno
Foto©Ježek production
Ostrava
Foto-Lokalki-Sova
Autoři textu:
Šalinění - Ježek
Lítačka - Winoga
Lokalki - Sova
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 7x, naposledy 7. července 2011 v 06:27:01
Diskuze ke článku
2. března 2010, 12:28
Pozdější článek byl smazán. Zůstaly jen komentáře i Krizmenův.
1. března 2010, 21:17
PROČ byl zcenzurován a vymazán můj komentář????????????????
1. března 2010, 00:56
Články byly zneviditelněny pod dohodě administrátorů webu (tedy mě a Čápa) z důvodu porušení pravidel pro redaktory a po následném odmítnutí nápravy ze strany Ježka, když byl na pochybení upozorněn. Jednalo se o poškození grafiky webu. Myslím, že toto vysvětlení je dobré uvést.
Děkuji Ježku za (byť opožděnou) opravu - článek je jinak dobrý a své místo na eStopě si jistě zaslouží.
Děkuji Ježku za (byť opožděnou) opravu - článek je jinak dobrý a své místo na eStopě si jistě zaslouží.
28. února 2010, 19:27
Vysvětlení k předchozímu: Články, které jsem vložil předtím byly mizeny a přesouvány svévolně některými členy Vedení SPJF. Články tedy nebyli mazány, ale přesouvány bez souhlasu autora. Tolik k vysvětlení, proč sem článek vkládal znovu a znovu je zde ten původní.
26. února 2010, 14:02
Jsem ráda, že je tu dlouho očekávaný článek. Jen... Oprav tu chybu v nadpisu, prosím.
25. února 2010, 23:34
Chybu jsem napravil - Praze se omlouvám. Zpráva zanikla mezi dalšími již nepodstatnými zprávami!!
25. února 2010, 23:31
CHápe, nevrlý budeš stejně!
25. února 2010, 23:25
HB: Mluvil jsem s Bobrem, odkazoval mě na jakýsi vzkaz na iklubovně - nic tu není.
25. února 2010, 22:30
Prozatím mě tedy nikdo ohledně článku neoslovil, ale když to vidím, tak ho do konce týdne pošlu.
25. února 2010, 22:18
Ehm, Ježku, jakpakto, že "Bohužel, Pražská ani Ostravská strana dodnes nedodaly podklady pro tento článek." Za "Ostravskou stranu" samozřejmě mluvit nemůžu, ale za "Pražskou stranu" - klidně ji ovšem raději v "supervolebním roce" nazývejme "Pražská pobočka", aby se nám to nezačalo plést s jinými subjekty - ti byla odeslána ucelená reportáž z Pražské lítačky v úterý 23. 2. 2010 v 19.27 hodin Winogou, jinak organizátorem této akce. A záměrně se jeho zpráva dosud neobjevila na Bohouškovi, aby eStopa měla exkluzivitu v shrnujícím článku o všech třech akcích jako první.
25. února 2010, 22:09
Je to moc pěkné, Ježku, jen prosím zmenši fotografie na šíři 600 px, co njdříve, nebo to budu muset udělat já a budu nevrlý.