iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

V Šumperku vzniká nová pobočka SPJF

11.4.2010 22:20
Autor: Čáp, Počet přečtení: 3345

Nová, v pořadí již šestá pobočka SPJF pravděpodobně vznikne začátkem června v Šumperku a nabídne tak možnost spolupráce a rozšíření aktivit členům i nečlenům našeho sdružení z Olomouckého kraje.

Na zakládací schůzi 4. června bude oficiálně podána přihláška pobočky a současně zvoleno tříčlenné vedení. Shodli se na tom zástupci klubů a aktivní jednotlivci z Olomouckého kraje, kteří se na základě výzvy a oznámení v Bobří stopě sjeli v sobotu 10. dubna do Šumperka.

Zázemí pro schůzku nám poskytla v městské knihovně Ještěrka, neoficiální patronka 360. KBS Knižníci, která současně zařídila drtivou část občerstvení. Samotná porada proběhla ve složení:
  • Ještěrka a Verča z 360, KBS Knižníci, Šumperk
  • Drobek a Huhu z bývalého 306. KBS Stříbrná letka, Javorník,
  • Anička a Terka z 333. KBS Tajemná kočka, Prostějov,
  • Pepix a Martys z 350. KBS Mladé stromy, Hrabenov
  • a Vojta s Čápem coby hosté z jižní Moravy.
Po dohodě na názvu pobočky (Šumperská pobočka SPJF), sestavení kalendáře nejbližších akcí včetně účasti na Bambiriádě v Zábřehu a plánu tvorby webových stránek jsme zamířili ještě na RVVZ, která zrovna v Šumperku probíhala a setkali se tam se Strejdou vláčkem, členem Sdružení a pořadatelem řady foglarovských akcí.

Další setkání členů pobočky je naplánováno na 4, června a všichni zájemci o činnost SPJF jsou na ně srdečně zváni.
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 9x, naposledy 6. července 2011 v 19:14:29


Diskuze ke článku

17. dubna 2010, 01:54
Hynas

Ježku, příště ještě před tím, než navrhneš úpravy stanov, tak si je prosím přečti. Nemusel by ti pak zde Čáp vysvětlovat to, co vysvětloval, a ty by ses nemusel ptát, zda pobočka není pobočka. A také by ses nemusel ptát, kdy mělo Vedení Šumperskou pobočku schválit, protože tak podle stanov činí Výkonný výbor.
Jinak díky za e-mail, zítra se mu budeme věnovat.
16. dubna 2010, 22:45
Jezour

A, kdy že to mělo Vedení schalovat vznik nové pobočky? Na své schůzi?
16. dubna 2010, 19:37
CapzAdamova

Ježku, to, že se pobočka stane oblastní organizací, jí neodebírá status pobočky. OO se může stát pobočka, ale třeba i oddíl a tan také zůstává oddílem. Takže email není ttřeba měnit. Mimochodem, od včerejška funguje i email sp@spjf.cz, zatím provizorně na žádost kvůli Bambiriádě v Zábřehu, kde se bude ŠP prezentovat.
16. dubna 2010, 19:21
Hynas

Tvůj názor akceptuji, ale to je asi vše, co s ním svedu udělat :-)
16. dubna 2010, 15:57
Kawi

Ježku, Pražská pobočka má taky statut Oblastní organizace, pokud vím.
16. dubna 2010, 12:20
Jezour

Ostatně, pokud jsem to správně pochopil podobnou schyzofrenii mají Junáci. Existují celostátní a Jihomoravští. Přičemž obě jsou de-facto samostatné organizace.
16. dubna 2010, 12:13
Jezour

Tak, to je opravdu hodně kostrbatý příklad. SPJF je zájmové Sdružení, kdežto PSP ČR je Vládní složka. Takže tak.

Nemyslím si, že je zrovna proč se omlouvat zástupcům Šumperské pobočky. Spíš bych jim poděkoval, že svým vznikem iniciovali debatu o tom, že by bylo dobré uvažovat, zda by nebylo dobré se toouto problematikou zabývat.

Podle mého názoru je v tomto totiž chaoz a například na Jihomoravskou pobočku se obracejí lidé jako na faktického zástupce SPJF. Viz. e-mail: jmp@spjf.cz

Což mě mimo jiné motivuje k zamyšlení. Pobočka už není pobočka, ale Oblastní organizace, ne? Potom je tato e-mailová adresa poněkud passe.
16. dubna 2010, 11:55
Hynas

A nemyslím si, že debata je bezpředmětná bez zapojení Vedení SPJF. Debatu mohou vést i jednotliví členové s tím, že závěry Vedení předají. Kostrbatým příkladem mohou být petice do Poslanecké sněmovny - poslanci se také nezabývají každým námětem občanů, ale jen předanou peticí.

Teď už jen přemýšlím, sedě ve školní PC učebně, co si o této diskuzi myslí zástupci Šumperské pobočky, kterým se tímto omlouvám :-)
16. dubna 2010, 11:52
Hynas

Ahoj. Porada Vedení SPJF je tuto sobotu, cokoliv doručené do páteční půlnoci (a možná i později) na e-mail SPJF či mou soukromou schránku bude samozřejmě projednáno. Osobně si myslím, jak jsem již řekl dříve, že tato diskuze je zbytečná a že není správné předepisovat dobrovolníkům v SPJF cokoliv, co není nutné a vhodné pro jejich kvalitní činnost - například přesný název pobočky. Nicméně se každým podobným seriozním podnětem chci poctivě zabývat a nechat o něm hlasovat. To cítím minimálně jako osobní zodpovědnost.
Pokud Vedení SPJF nerespektuje podněty od členů, například na minulých schůzích náměty ohledně čestných ocenění apod., není to dáno tím, že se Vedení těmito podněty nezabývá, i když to tak může na někoho působit. Každý námět čteme (nebo v případě neúnosné délky probíráme podstatné pasáže s tím, že zápis je zájemcům k dispozici vytištěný - není to dobře, ale není v lidských silách takto protahovat poradu) a hlasujeme o něm. Nesouhlas je tak dán nadpoloviční většinou nesouhlasných názorů. Rozhodovat ať už kladně nebo záporně, to je nejen právo Vedení, ale přímo jeho povinnost.
16. dubna 2010, 07:43
Jezour

Chtěl bych se omluvit za svůj komentář, který jsem adresoval na Vedení SPJF. Nemyslím si, že by člověk mimo Vedení nemohl nic změnit.
Moje výtka byla spíš míněna tak, že pokud Vedení nebude tuto debatu podporovat, nebo se jí aktivně nezúčastní, bude debata bezpředmětná. A vzhledem k tomu, že si někteří zde debatující myslí, že nic nedělám, už píšu dopis na Vedení, kdy podobnou diskusi iniciuji.
16. dubna 2010, 06:06
Topik333

Riki, tak to už jsme dva ze čtyřech, ještě se najde někdo, kdo pomůže kamarádovi Ježkovi k tomu, aby přestal víst sáhodlouhý a začal konat něco pro naše dobro?
15. dubna 2010, 23:07
Rikitan20

Já bych pro Ježka hlasoval... Předloni hlasoval on pro mě a navíc by možná mohl svými názory něco změnit... Zatím jen mluví, ale až začne konat, tak se těšte, platnážníci :-D
15. dubna 2010, 20:29
Topik333

A protože možeš kandidovat, když seženeš ještě alespoň tři lidi, kdo pro tebe budou hlasovat, udělám to taky :D
15. dubna 2010, 20:25
Jezour

No, lze konstatovat, že debata to bude jako obvykle lichá. Člověk není ve Vedení, nemá šanci nic změnit, jakákoli diskuse je tedy předem bezpředmětná.
15. dubna 2010, 07:01
Topik333

Naše Východočeská pobočka je vázaná na Hradec, je tam sídlo pobočky (i když oficiální klubovnu nebo sídlo nemáme), je to sídlo 2/3 členů vedení, je to velké město, dostupné docela snadno, je tam Foglarova uličky, maju tam krásná "Stínadla" a tak všelijak podobně a navíc je to tak nějak střed od bydlišť různých členů a stejně jsme východočeská a né hradecká, jelikož v ní jsou členové z východních čech a né jenom z hradce.
14. dubna 2010, 23:08
Krizmen

Přiznávám, na Východočeskou pobočku jsem dočista zapomněl. Napsal jsem "vhodnější", to ale neznamená, že bych si za tím skálopevně stál. Souhlasím s Hyňasem. Většina poboček historicky byla zatím sídelních. Podobně bude, zdá se Šumperská, která jistě bude vyvíjet svou činnost nejen tam... Ostatně i OO PP SPJF několikrát svojí činností přesáhla své vlastní působiště (např. výstava v Ostrově nad Ohří a tak podobně). Jinak tato debata mě přijde docela zajímavá a jsem rád, že Ježek téma otevřel. Díky za to, Ježku.
14. dubna 2010, 18:25
CapzAdamova

No historii ohýbám, samozřejmě, moje paměť už není, co bývala. Ale záměrně ne.
14. dubna 2010, 18:18
CapzAdamova

Jo, Ježku, zapomněl jsem na tebe (tušil jsem, že na někoho zapomenu), určitě i na další lidi, přecejenom už je to pár let, co tenhle spolek vznikal :) Omlouvám se. Ale o to přece nešlo...
14. dubna 2010, 13:43
Bublina

V Bruselu svítí sluníčko. Já netvrdím, hoďme debatu do žita. Naopak, je dobré se nad tím zamyslet. :-) Já jsem se zamyslela a došla k závěru, že lepší aby nadšenci strávili čas akcemi a nějakou činností, než půtkami o názvu pobočky. Souhlas s Hyňasem! Východočeská pobočka pořádala stínadelské hry i v Trutnově, Náchodě, akce ve Skalici, výpravy v Královehradeckém kraji (pokud vím).
14. dubna 2010, 08:22
Jezour

Krizmen: Jaksi jsi zapoměl na Východočekou pobočku. Pokud vím, tak ta svou činností nepřekročila hranice Hradce králové. Ostatně, v Královehradeckém kraji také sídlí, není liž pravda...
V tom případě by tahle pobočka byla úplný extrém.
14. dubna 2010, 08:20
Jezour

Ad Áďa: Jak je v Bruselu? Moje poznámka se týkala toho, že problémy s oficiálním označením třeba kraje nejsou nic mimořádného. Tedy, nechápu, proč bychom my museli zahazovat debatu o pojmenování poboček, jen proto, že se o tom někomu nechce přemýšlet!
14. dubna 2010, 08:15
Jezour

Já chápu, že nejsem intelektuálně na výši, jako ostatní členové Vedení SPJF, kteří prakticky vedou tuhle debatu, ale já jsem pouze navrhnul, zda by nebylo dobré se nad tím zamyslet. Ostatně, formality dělají některým členům velké potíže, podobně, jako dodržovat stanovy SPJF!
14. dubna 2010, 08:09
Jezour

Tedy, já zírám, jak si Čáp ohýbá historii!?!?
U vzniku pobočky stáli Stoki, Jiťa, Čáp (v té době ještě neplnoletý a tudíž ani ne ve Vedení SPJF) a mimo jiné i já. V té době mi bylo, jako jednomu z mála lidí aktivních v Brně 18, takže mě ostatní využili a byl jsem zvolen dokonce do prvního vedení pobočky!
Teď už je Čáp plnoletý, je ve vedení SPJF, takže mu je nějaký Ježek očividně ukraden!! Ostatně, ve vedení pobočky byl skoro deset let.
14. dubna 2010, 00:01
Hynas

A právě kvůli těmto nejasnostem a sporům jsem jednoznačně pro, aby se pobočky nazývaly zcela podle svého přesvědčení, budou-li samozřejmě schváleny Vedením SPJF. Nediktujme nadšencům nic, co není výslovně nutné! Šumperáci, nenechte se odradit formalitami! ;-)
13. dubna 2010, 22:30
CapzAdamova

Jihomoravská pobočka se mj. jmenuje Jihomoravská proto, že její aktivity nikdy nebyly (a dříve ještě méně než teď) vázané na Brno. Ostatně zakladateli byli Soki z Vyškova, Jituš a Čiki tou dobou z Brna, Rolf z Vyškova a já z Adamova a proto to pro nás bylo přirozené. Aktivity jako Bobří stezka I a II se Brnu vyhnuly docela, stejněn jako později např. Zábavná odpoledne.
13. dubna 2010, 21:09
Krizmen

Díky Miloši za info :-))) a doufám, že se třeba Brněnská pobočka někdy opět zaktivuje :-))). Jinak je určitě vhodnější nazývat pobočky podle sídelních měst. Jihomoravská pobočka je určité specifikum symbolizující význam Jihomoravského kraje v rámci SPJF, což já osobně respektuji a jsem rád že existuje.
13. dubna 2010, 21:08
Bublina

Myslím, že spor Vysočina x kraj Vysočina není paralelou a obdobou Šumperská x Olomoucká. Vzato čistě logicky. :-)
13. dubna 2010, 20:28
Jezour

A) Moje poznámka mířila k sjednocení názvů poboček- zda podle krajů, nebo podle měst, kde pobočky působí, nebo mají sídlo.
B) Nechápu, proč by se pobočka nemohla jmenovat Olomoucká? Ostatně, podobný spor je i v oficiálním názvosloví kraje Vysočina, který se jmenuje Vysočina a přitom jde o kraj. Vysočina je totiž označení například salámů.
13. dubna 2010, 19:46
MVBobr

Brněnská pobočka byla založena v listopadu 1995. Nezanikla, jen její zakladatelé utlumili činnost J. Špaček, M. Vraspír a A. Zouhar...
13. dubna 2010, 16:47
Hynas

Ježku, podle tebe by se tedy Šumperská pobočka měla jmenovat Olomoucká pobočka? :-)))
13. dubna 2010, 15:57
Krizmen

Také držím novým pobočkářům palce. P.S. Existovala také Přeloučská pobočka, Pardubická pobočka a Bratislavská pobočka :-))) Díky za připomenutí Brněnské pobočky :-))), která organizovala kurzy plavání a svého času to byla velmi zajímavá aktivita Jirky Punčocháře.
13. dubna 2010, 12:20
Jezour

13. dubna 2010, 12:19
Jezour

Mě to jako naprostý detail nepřijde...
13. dubna 2010, 10:48
Hynas

Jinak ovšem nechme spory o název, to je naprostý detail. Přeji mnoho štěstí do činnosti celé pobočce a těším se na podrobnější představení příští víkend na poradě Vedení SPJF!
13. dubna 2010, 10:47
Hynas

Samozřejmě by se mi také líbilo, aby to sjednocené bylo. Nicméně to nejde - aby se pobočka sídlící v Šumperku jmenovala Olomoucká, to mi přijde trochu uhozené :-) To už je lepší Šumperská ;-)
A Ježku, nemáš pravdu: Pražská pobočka je pojmenovaná podle kraje s názvem "Hlavní město Praha" a Ostravská pobočka je historie, stejně jako dnes neexistující Brněnská pobočka. Existuje jen Severomoravská pobočka, která je pojmenovaná podle "regionu".
13. dubna 2010, 10:29
Jezour

Krom Třebíče je ještě Pražská a Ostravská (nikoli Moravskoslezská)
12. dubna 2010, 23:21
Šmoula

já to bral vždy logicky podle krajů... s Třebíčem jsem se už smířil, ale Šumperská mě to teď trochu rozhodila:)
Vložení nového komentáře
*
*
*