iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

Diskuse 1

Diskuze o SPJF (novinky, nápady, směřování činnosti a fungování Sdružení přátel Jaroslava Foglara)

22.2.2005 11:56
Autor: Soki, Počet přečtení: 2047

Tak sem s vašimi podněty ... postupne se zašnou tvořit dílčí sekce.

Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 2x, naposledy 1. července 2011 v 10:24:35


Diskuze ke článku

8. prosince 2006, 13:33
Krizmen

Podívejte se do zóny "eStopa a internetová prezentace SPJF" je tam spousta příspěvků k naznačenému tématu.
18. června 2005, 12:54
Artur

mozu myt svu zonu???napiste mi do posty
18. června 2005, 12:54
Artur

mozu myt svu zonu???napiste mi do posty
31. května 2005, 16:08
Krizmen

Nějak utichla kampaň "Kudy z nudy" - to už se všechno rozdalo?
28. února 2005, 07:58
Stegi

Soki díky moc.
25. února 2005, 12:55
Soki

Ok ... menim formulaci pravidla 4 :)
24. února 2005, 07:54
Stegi

To je sice krásný, že všichni víte co tím chtěl básník říct, ale pryč s tím. Působí to krajně hloupě a dá se to vyjádřit i jinak. Klidně tam dejte jen to co je v závorce, ale to co je před ní působí minimálně nedemokraticky. A Hyňas: Tvoje nezáleží na slovíčkaření bohužel neplatí. Protože jak určitě víš, řada sporů poslední dobou vzniká právě kvůli slovíčkaření.
23. února 2005, 14:29
MVBobr

Hynku (... "Viléme, Jarmilo") a Soki - ano, tak to chápu i já ... viz dva níže napsané dnešní Vaše texty.
23. února 2005, 13:12
Soki

Hynas: presne tak to je mysleno, neshazovat myslenky druhych. 4. pravidlo dava prostor pro jakykoliv nazor bez obav, re te za to nekdo sjede.
23. února 2005, 12:40
Hynas

4. Zákaz kritiky (Neshazuj myšlenky, nápady nebo práci druhých, přicházej s novými podněty). Tohle je ta podstatná část. Uznávám, že termín zákaz kritiky je špatně zvolen, ale to slovo má více významů. Mě osobně to nevadí a chápu co chtěl autor říci, nezáleží přece na slovíčkaření. Pokud bude všechno, co sem někdo napíše, shozeno, za chvíli se lidé budou bát přicházet s novými návrhy.
23. února 2005, 11:40
Jezour

Přípěvek z Kudy z nudy.
Nesnažím se nikterak poškodit Sdružení přátel Jaroslava Foglara v očích veřejnosti.
Nesnažím se nijak zasahovat do samotné činnosti Sdružení a nechci nijak útočit na vedení Sdružení.
Podle MÉHO názoru se činnost Sdružení plně neslučuje s myšlenkami, které Jaroslav Foglar za svůj život vytvořil. MŮJ komentář k brožurce nebyl kvůli jejímu obsahu, ale vůbec samotné její existenci a významu.
Jak pravil klasik: Nedorozumění je matkou sporu!
23. února 2005, 11:37
Jezour

Přípěvek z Kudy z nudy.
Víš Turbo, na tobě je krásné, že dokážeš říct tolik odborných slov a tolik člověku říct, to po čem touží. Hele, já jsem zkrátka člověk, který už prostě nemá k vedení Sdružení co říct. Nelíbí se mi směr, kterým se vydává. Jo a ještě jedna věc Turbo - odcházím dokonce z jeskyní, protože na to nemám čas tak doufám, že tě to potěší..
23. února 2005, 11:35
Jezour

Přípěvek z Kudy z nudy.
Koukám, koukám a vidím, že na jednoho člověka je toho až moc. Všichni se proti němu sevřeli. I když zas tak úplně bez viny taky není.
Všichni co jsou tu, mě znají. Takže vědí, že jsem v poslední době značně ubral na činnosti. Ale bylo to proto, že jsem zjistil, že jakákoli činnost mimo hlavní proud je skoro zbytečná a nevyhovující názory jsou udupány ve svém zrodu, případně není ani nejmenší vůle je jakkoli podpořit.
Brožurka "Kudy z nudy" (mimochodem zajímalo by mě, kde vzešel ten název - jestli Ondra Herzán..?) je sice dobrý počin, ale myslím, že jste se zapoměli v socialismu. Když se dnes podíváte na jakýkoli výtvor, vždy a všude je reklama. Pak se nemůžete divit (Hyňas), že nejde takový počin financovat. Oslovit, pár velkých firem, jako to dělal p. Punčochář. I v dětských časopisech je reklama. Prostě nelíbí se mi, že se takovým způsobem ždímá stát a jeho dotace. Jo, je to bobrý počin, ale taková brožurka by klidně mohla vyjít v rámci Bobří stopou. Pak by se lid dozvěděl i o naší čínnosti. Ale je smutné, že právě taková brožura není zakomponovaná do Bobří stopy. Málo lidí si totiž uvědomuje, že právě Bobří stopou je náš nejmocnější nástroj, jak na sebe upoutat pozornost. Jakákoli akce pro veřejnost nemůže oslovit tolik lidi, jako právě takový časopis. Ale to už je teď jedno. Navíc, jsem zjistil, že lidi i ve Sdružení dodnes nemají zcela jasno, jak ji distibuovat. A podle mě je to takový velký Zápisník třinácti bobříků, který nemá s Bobříky co dělat.
Tak a teď mě můžete ukamenovat. *18*
23. února 2005, 08:58
MVBobr

Podívat se jak to dělají naši sousedé - dobrá myšlenka! "Zastavit pokles členské základny", toto břemeno řešil 11. sněm Junáků v Třebíči minulý víkend. O proti roku 1995 poklesl stav členské základny Junáka o 10 tis. členů (nyní 51 tisíc). Aplikovat vyzkoušené věci je vždy dobré, takže dávejte tipy jak oživit zájem mládeže nejen o foglarismus (resp. o SPJF), ale i o další volnočasové aktivity.
23. února 2005, 08:24
Turbomysak

Nějaké tipy na témata:
  • Koncepce SPJF a budoucnost Sdružení,
  • Moderní děti a mládež a její zapojení do aktivit SPJF (reakce na měnící se prostředí),
  • Naši sousedé - tipy jak to dělají jinde,
  • 23. února 2005, 07:42
    Stegi

    Souhlasím s Krizmenem. Výraz zákaz kritiky je krajně nešťastný a jak se neustále o některých názorech tvrdí, že nám mohou na veřejnosti uškodit, dle mého názoru nám v cizích očích může uškodit právě pravidlo číslo 4. Kritika je naprosto nutná pro cokoliv co někdo dělá. Pokud se o chybách nedozvíme, nemůžeme je odstranit a navíc jak asi víte kritizovat znamená hodnotit a to i třeba v kladném smyslu slova. Tato debata se bez kritiky tudíž neobejte, protože pokud bychom zde nevynášeli alespoň některé hodnotící soudy, nebude pro činnost jakýmkoliv impulzem. Souhlasím s pravidly jako neshazovat činnost druhých atd., ale č. 4 by se mělo smazat, nebo alespoň vyjádřit jinými slovy. Takto to opravdu vyznívá jako za doby před šestnácti a více lety.
    22. února 2005, 20:22
    Soki

    Krizmen: jde o to prichazet s novymi podnety, napady a resenimi. Pokud nekoho napadne, jak delat neco lepe, tak sem s tim ... potrebujeme budovat ne borit :)
    22. února 2005, 19:12
    Hynas

    Byl bych rád, kdybyste sem do komentářů napsali témata, o kterých byste chtěli diskutovat, a já je potom přidám jako samostatné články - bude potom už jen na vás, jestli se zapojíte.
    Krizmene, pokud jsi četl Kudy z nudy, jistě se můžeš zapojit do diskuze pod tím článkem na E-stopě. Nejsem si ale jist, zda do ní patří i dotace SPJF; pokud chceš, může to být další diskuzní téma zde.
    Zákaz kritiky znamená, alespoň jak jsem pochopil, zákaz bezdůvodné kritiky stylu "jen jsem vám to chtěl říct". Taková nemá cenu, není přínosná. Pokud se ti něco nelíbí, napiš, jak bys to napravil a jak bys to příště udělal jinak.
    22. února 2005, 12:37
    Krizmen

    Zákaz kritiky - to jako chválit, že je všechno v pořádku, když není?
    Vložení nového komentáře
    *
    *
    *