Foglarova ulička - Hradec Králové
Vyberte atribut, podle kterého se bude vyhledávat:
ID Kategorie Titulek Úvod Text Tags Obrázek 1 Obrázek 2 Autor Datum vložení Datum publikování Zveřejnit Soukromý článek? Počet zobrazení28.9.2008 23:33
Vstávali jsme s MV Bobrem ve čtyři hodiny ráno, abychom jeli podpořit otevření Foglarovy uličky v Hradci Králové. Na nádraží v Brně jsme potkali Dudlu s Ježkem a Ondrou z Třebíče, kteří nespali vůbec a vyráželi s námi 5:43 expresem Brněnský drak z Brna, s přestupem v Pardubicích, abychom mohli být před osmou v Hradci. Původně se tento časový předstih jevil jako luxus, ale nakonec jsme byli rádi, že tam tak brzy jsme.
Totiž, už v půl deváté bylo na dvoře domu ve Švehlově ulici v Hradci Králové velmi živo. Členové východočeské pobočky, a organizátoři celého odhalení v čele s Jiřím Polákem již byli v plné práci s přípravami na tohle setkání, takže jsme se za Brna pouze přidali.
Hlavní díl příprav však byl na bedrech místních, takže jsme se po instalaci banneru SPJF a přípravě našich propagačních materiálů již mohli zapojit do debaty s našimi příznivci, kamarády, přáteli nebo médii. Podle hlavních organizátorů měla být přítomna i Česká televize, ovšem podobně jako při jiných akcích i zde jsme se museli vyrovnat s její absencí. I tak se ovšem odhalení účastnili zástupci místního tisku v čele se zástupkyní Českého rozhlasu.
Úderem desáté hodiny bylo již vše připraveno a tak se mohlo začít. Moderátor přítomným představil hlavní organizátory setkání a zároveň zavolal Rychlé šípy aby navodili tu správnou atmosféru k odhalení uliční cedule. Následovala krátká scénka, která trošku tvrdším způsobem přešla ze světa Foglarových knih do současnosti a za nemalého pobavení publika vylíčila osudy pojmenování této uličky. Pravda, z úst Širokka a Rychlonožky zněla slova o zastupitelích poněkud atypicky. Jednání o oficiálním pojmenování Foglarovy uličky totiž ztroskotala u politických představitelů města, takže se celá akce odehrávala v poloilegalitě. Ulice má totiž soukromého majitele, který její pojmenování umožnil, ovšem k oficiálnímu zanesení do map je zapotřebí souhlas „shora“ a ten udělen nebyl.
Po scénce přišlo na řadu samotné odhalení, kterého se ujal europoslanec Ing.Oldřich Vlasák Byl to krok doslova historický, protože v řadě pojmenování jde o světový unikát. Foglarova ulice, nebo ulice Jaroslava Foglara již existují, ovšem Foglarovu uličku mají pouze v Hradci Králové.
Slavnostní akt byl v průběhu doplněn několika foglarovskými písněmi v podání Ondry Herzána z Třebíče a posléze zakončen unikátním pěveckým vystoupením náhodného kolemjdoucího.
Na sto lidí přišlo podpořit snažení foglarovců, kteří se tímto skutkem snaží popularizovat jméno slavného spisovatele knih pro mládež a zároveň zviditelnit své město v očích veřejnosti a turistický ruch. V uličce je totiž již dnes v provozu Antikvariát Koniáš a v dohledné době zde bude otevřena pravá italská pizzerie Etna – u ježka v kleci.
Zeď slávy...
Jiří Polák, hlavní organizátor odhalení a vizionář.
Co dodat?
RePrezentace SPJF
Soška Jaroslava Foglara s jeho tvorbou za zády.
Ne, plantážníci, mě nedostanete!
Stovka příznivců přišla podpořit snažení foglarovců
Odhalení!
MVBobr prezentoval mimo SPJF i Řád Bílého bobra, který SPJF udělilo Jaroslavu Foglarovi za zásluhy „in memoriam“ letos na Setkání ve Sluneční Zátoce.
Ahoj, při otevírání další ulice pojmenované po Jaroslavu Foglarovi!
Hlavní díl příprav však byl na bedrech místních, takže jsme se po instalaci banneru SPJF a přípravě našich propagačních materiálů již mohli zapojit do debaty s našimi příznivci, kamarády, přáteli nebo médii. Podle hlavních organizátorů měla být přítomna i Česká televize, ovšem podobně jako při jiných akcích i zde jsme se museli vyrovnat s její absencí. I tak se ovšem odhalení účastnili zástupci místního tisku v čele se zástupkyní Českého rozhlasu.
Úderem desáté hodiny bylo již vše připraveno a tak se mohlo začít. Moderátor přítomným představil hlavní organizátory setkání a zároveň zavolal Rychlé šípy aby navodili tu správnou atmosféru k odhalení uliční cedule. Následovala krátká scénka, která trošku tvrdším způsobem přešla ze světa Foglarových knih do současnosti a za nemalého pobavení publika vylíčila osudy pojmenování této uličky. Pravda, z úst Širokka a Rychlonožky zněla slova o zastupitelích poněkud atypicky. Jednání o oficiálním pojmenování Foglarovy uličky totiž ztroskotala u politických představitelů města, takže se celá akce odehrávala v poloilegalitě. Ulice má totiž soukromého majitele, který její pojmenování umožnil, ovšem k oficiálnímu zanesení do map je zapotřebí souhlas „shora“ a ten udělen nebyl.
Po scénce přišlo na řadu samotné odhalení, kterého se ujal europoslanec Ing.Oldřich Vlasák Byl to krok doslova historický, protože v řadě pojmenování jde o světový unikát. Foglarova ulice, nebo ulice Jaroslava Foglara již existují, ovšem Foglarovu uličku mají pouze v Hradci Králové.
Slavnostní akt byl v průběhu doplněn několika foglarovskými písněmi v podání Ondry Herzána z Třebíče a posléze zakončen unikátním pěveckým vystoupením náhodného kolemjdoucího.
Na sto lidí přišlo podpořit snažení foglarovců, kteří se tímto skutkem snaží popularizovat jméno slavného spisovatele knih pro mládež a zároveň zviditelnit své město v očích veřejnosti a turistický ruch. V uličce je totiž již dnes v provozu Antikvariát Koniáš a v dohledné době zde bude otevřena pravá italská pizzerie Etna – u ježka v kleci.
Zeď slávy...
Jiří Polák, hlavní organizátor odhalení a vizionář.
Co dodat?
RePrezentace SPJF
Soška Jaroslava Foglara s jeho tvorbou za zády.
Ne, plantážníci, mě nedostanete!
Stovka příznivců přišla podpořit snažení foglarovců
Odhalení!
MVBobr prezentoval mimo SPJF i Řád Bílého bobra, který SPJF udělilo Jaroslavu Foglarovi za zásluhy „in memoriam“ letos na Setkání ve Sluneční Zátoce.
Ahoj, při otevírání další ulice pojmenované po Jaroslavu Foglarovi!
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 8x, naposledy 6. července 2011 v 06:58:58
Diskuze ke článku
5. října 2008, 15:55
:-) vůbec nejde o to, jestli Jestřáb pil pivo :-) jde Ježku přece o něco jiného (viz Stanovy SPJF).
4. října 2008, 07:51
Ještě než došlo ke slavnostnímu křtu, Foglar si objednal pivo. A se smíchem prohlásil: "Odskočil jsem si z nemocnice na Vítkov na pivo..." Vzápětí polili jeho knihu mladí skauti z Pražské Dvojky symbolicky šampaňským a spisovateli popřáli hodně úspěchů.
Z knihy Důvěrné rozhovory od Hedy Bartíkové, nakladatelství FORMÁT 1999
Z knihy Důvěrné rozhovory od Hedy Bartíkové, nakladatelství FORMÁT 1999
3. října 2008, 16:31
Jasně, pojďme do italské hospody na jihoafrické pivo a společně v soukromé uličce zavzpomínejme na pana Foglara! I to je dobré! Ba přímo skvělé!
3. října 2008, 15:39
Chtěl bych touto cestou poděkovat VČP SPJF a všem kteří se zasloužili o otevření Foglarovy uličky v Hradci Králové! Možná si někteří z nás ani neuvědomují,jak je každé takovéto připomenutí Jaroslava Foglara a jeho myšlenek prospěšné a důležité.Sám autor již před mnoha lety napsal:
"KDO JE TRVALE VZPOMÍNÁN,NEUMŘEL,JE ZDE
S NÁMI".
Přeji všem krásný podzim a stále modrou oblohu bez mraků!
2. října 2008, 23:29
Konečně se rozoutala dikuze - názory z různých směrů - po které mám úplně jasno. Ano, tohle všechno mohlo zaznít předem a můj pohled na věc a veškeré kritické výstupy e mohly odehrát úplně jinak. Takže díky všem kteří strávili svůj čas nad psním vysvětlujících příspěvků a jsem rád, že se zde opravdu každý může dočíst, jak to vlastně všechno přesně bylo.
2. října 2008, 23:19
Shirokko - díky za vysvětlení. Je jenom škoda, že tato slova nenapsali sami organizátoři. Mohl jsem ušetřit čas svými zvědavými otázkami. Pochopil jsem to tedy správně, neboť mi právě šlo o oficiální místní (geografické) pojmenování, kterým uvedená ulička nikdy zdá se podle názoru Shirokka nebude. Pokud někdo pochopil můj dotaz jako jízlivost, pak to tak rozhodně myšleno nebylo. Jenom si myslím, že by o uvedeném problému mělo být psáno věcně, pravdivě a úplně, jako napsal Shirokko.
2. října 2008, 18:12
Nic nenamítám. Tento příspěvek na mě působí překvapivě "objektivně". Uvozovky jsou tu proto, že si myslím, že nic není úplně objektivní. A každý zase může vidět objektivitu jinak. Chci tím říct, že tento přípěvek vnímám velmi pozitivně. Díky za něj Shirokko. A omlouvám se, že jsem ti musel lámat ruce, abys mohl všechno vidět z nadhledu. Jinak bychom tě do toho okna nedostali. :)
2. října 2008, 17:38
Na happening otevírání Foglarovy uličky v Hradci Králové jsem se v sobotu 27. září díval z patřičného "nadhledu". Kdo nevěří, ať se podívá na sedmou, osmou a částečně i devátou momentku Ježkovy reportáže. Ano, ta postava v černém oblečení s bílou maskou na tváři a ježkem v kleci v ruce, velice odvážně nakloněná z okna v prvním patře zrenovovaného domu, to jsem já - Širokko.
Z "nadhledu" se ovšem dívám i na celý projekt - a dnes vlastně už i "causu" - Foglarovy uličky. Proto si dovoluji přidat několik svých postřehů a názorů na toto téma.
Ideu vytvořit z daného domovního vnitrobloku v Hradci Králové Foglarovu uličku se vším, co zamýšlel Jiří Polák & spol. (a co nyní v diskusi stručně shrnul Ferda Forrö) bylo - a jistě i nadále zůstává - velice sympatickým, výrazně antusiastickým a oceněníhodným počinem. Na druhé straně se možná až příliš brzo a částečně i euforisticky zbrkle vytvořila kolem projektu iluze, vše vše bude s požehnáním odpovědných pohlavárů města o. k. a bez komplikací. Možná tady byl leckým podceněn klíčový problém, jak skloubit možnost nakládání s veřejnými prostředky s jejich investicí do soukromého sektoru. To, že na danou věc mohou mít (a nakonec i mají) různé politické subjekty, které střídavě zahřívají židle na královéhradecké radnici, rozdílný názor, není nic zvláštního. Prostě současná garnitura města nevidí tuto problematiku tak bezproblémově jako ta dřívější. Jak však na otevření zdůraznil i europolanec - a původní "radniční patron" projektu - Oldřich Vlasák, nic není "odpískáno" a na odpovědných institucích se jistě najde i do budoucna prostor, jak v tomto projektu pokročit dál a završit ho. Ať již v původní (podle mého názoru poněkud nereálně megalomanské podobě - "orloj" s Janem Tleskačem a pod.), nebo alespoň redukované podobě.
Dosavadní diskuse se ovšem dotkla i problému, který vypadá trochu jako okrajový, ale tím, že nebyl nikým pořádně a racionálně vysvětlen, nebo je předestírán v poněkud mlhavém oparu, vytváří prostor pro dohady, nejasnosti nebo jízlivé poznámky některých diskutujících. Jde o problém, jaký místopisně-společenský statut vlastně Foglarova ulička má, nebo má mít. Takže: Na místě doličném jsem byl, takže tvrdím, že v žádném případě nejde o klasickou městskou ulici, která by si zasloužila vlastní samostatné pojmenování! Foglarova ulička je vlastně jen jakýsi "průchozí" vnitroblok mezi řadovým blokem domů na Tylově nábřeží a Švehlovou ulicí. Z Tylova nábřeží jde prakticky o domovní průjezd, na který navazuje protáhlé, mírně členité nádvoří (asi 30-40 metrů dlouhé, 4-8 metrů široké), které je zakončeno úzkým domovním průchodem (nikoliv průjezdem, spíše chodbou, dokonce i s několika schůdky) s výstupními dveřmi do Švehlovy ulice. Ani z hlediska komunikačního, ani obecně místopisného tedy nejde o ulici v tradičním pojetí. Proto je asi iluzí (ne-li přímo nesmyslem), aby tento prostor se dostal do mapy města jako standardní ulice s vlastním názvem. Takových prostranství bychom našli v každém městě několik (i se "stínadelskými" atributy), ale většinou jsou bezejmenná. To ovšem nevylučuje, že by takové prostranství, které ale je standardně přístupno a využíváno veřejností (bez ohledu, zda je ve veřejném nebo soukromém vlastnictví), nemohlo mít své místní označení jako turisticky zajímavé místo, spoilečenské centrum a podobně. Takové označení pak může být i prezentováno na místních speciálních plánech, v turistických prospektech a podobně. Šlo by však jen o toto speciální, nikoliv oficiální místopisné (geografické) pojmenování. Typem takového prostranství s obchůdky, kavárnou, galerií, info-centrem a několika domovními vchody je například v Praze Platýz (je to mezi Nádrodní třídou a Uhelným trhem) nebo po rekonstrukci i "stínadelský" Obecní dvůr (ulice U Obecního dvora, poblíž ulice Ve Stínadlech).
Pokud by chtěl někdo na předchozí argumenty reagovat poukázáním na paralelu královéhradecké Foglarovy uličky s pražskou ulicí Ve Stínadlech , nutno zdůraznit, že tady se obě koncepce rozcházejí. Pražská ulice Ve Stínadlech sice byla také původně - v rámci jakéhosi předvolebního politického happeningu v roce 2006 - nazvána neoficiálně "ulicí Ve Stínadlech", jenomže v tomto případě šlo spíše o střet pohledů činitelů místopisné komise Hl. města Prahy, zda jakákoliv ulice metropole má či nemá být pojmenována podle fiktivní (literární) předlohy. Když se dopracovalo k obecné shodě, že nazvat veřejný prostor podle literárního díla nic nebrání, došlo v roce 2007 k následnému oficiálnímu pojmenování úzké staroměstské uličky na ulici Ve Stínadlech. V tomto případě ale jde o skutečnou průchozí městskou komunikaci s domovním objektem s vlastním číslem popisným náležícím k této ulici! V Hradci Králové lze s touto variantou ve Foglarově uličce počítat je těžko, protože domovní objekty uvnitř tohoto vnitrobloku (antikvariát, pizzeria, popř. další)jsou adresně vázány buď k Tylově nábřeží nebo Švěhlově ulici...
Chci zdůraznit, že vše, co jsem takto z "nadhledu" vylíčil, nijak nesnižuje zápal, energii ani výši finančních investic královéhradeckých foglarovců & spol. do tohoto projektu. Naopak, klobouk (pardon: moji škrabošku) dolů!
Rovněž moje argumenty nesnižují příjemnou atmosféru, vcelku originální program i společenskou úroveň sobotního happeningu otevírání Foglarovy uličky. Jediné dvě "výhrady" (zdůražňuji úvozovky v tomto slově!) by možná byly ty, že i takový happening si zasloužil více společensky velkolepější ohlas, než jaký prezentovala relativně komorní návštěvnost. Ta pak trochu sváděla i k v článku zmíněné charakteristice o "poloilegálnosti" akce. Také není pravda, že na foglarovské akce nedokážeme dotáhnout televizi - šoty z výstavy ke 100. výročí JF v Praze nebo Memoriálu Jana Tleskače byly obsazeny štáby všech tří celoplošných TV - ČT, Nova i Prima!
A druhá "výhrada"? Na akci samotné pak leckomu mohl trochu (či více) vadit jistý útočný až konfrontační tón některých vyjádření na adresu těch představitelů města (zaznělo něco v duchu ...Bratrství Kočičí pracky), který mají na podporu projektu Foglarovy uličky jiný názor. Zejména moderátor programu by se měl takových vyjádření vyvarovat, diplomaté by řekli, že šlo o "faux-pax". Měl jsem takový pocit, že to tak trochu cítil i europoslanec Vlasák, který se ostny tohoto tónu ve svém vystoupení snažit ztupit. Také jistému profoglarovskému velikášství moderátora, že v Hradci jsou ulice pojmenované po kdekom (například Švehlova...), ale málokdo ví, kdože to tito lidé byli, zatímco Foglar je fenomén nadevše a proto si svoji uluci zaslouží, by slušelo buď více skromnosti, nebo znalosti o osobnostech naší historie. S tím by jistě souhlasil i sám Jaroslav Foglar. Ale kdo ví, možná z té výšky 1. patra to ke mně doléhalo zkresleně...
S úctou, Širokko
1. října 2008, 21:54
Omlouvám se všem, kteří nepochopili. Opravdu to není úmyslné mlžení. Ale vypadá to, jako kdyby se do placu hodila spousta informací a nikdo je neuměl složit tak, aby pochopil smysl.
Takže se nyní pokusím vysvětlit svými slovy člověka, který chtěl pouze pomoci věci, o níž byl přesvědčen, že si ji zaslouží. Abych nekázal bludy, opakuji, že to budou má slova a mé pochopení věci. A řeknu jen to, co považuji za nutné říct, abych v tom neudělal větší zmatek.
Pan Jiří Polák (člen SPJF) jednoho dne, když se díval z okna svého bytu do prostranství mezi domy, všiml si, že mu toto prostranství připomíná Stínadla. A tu dostal nápad. Co kdyby se tady vytvořil kout, který by Stínadla připomínal dál, ale byl zpřístupněn a kultivován tak, aby zde veřejnost našla zalíbení i jinak než jen vzpomínkou na Stínadla. Promluvil o tom s majiteli tohoto koutu a u pana Munzara našel pochopení. Šel dál a postupně se přidávali další nadšenci, kteří dali dohromady projekt Foglarova ulička. Ten projekt měl za cíl vytvořit v tomto místě iluzi Stínadel, ale zároveň být vybaven dalšími zajímavostmi souvisejícími s JF. Např. sochou JF nebo Muzeem skautingu. V plánu byl i jakýsi orloj v podobě Jana Tleskače, který měl každou hodinu přelétávat z jednoho konce na druhý. Měl tu být i stánek s nabídkou foglarovských suvenýrů, klubovna, malé pódium atd. Skupina, která začala usilovat o realizaci tohoto projektu, oslovila město a získala podporu a slib, že dostane od Hradce milion (možná jinou částku) na vyhotovení studie. Oblast se měla stát turistickou atrakcí lákající nejen foglarovce a přinést tak i právě lidem, kteří JF neznají, ale zavítají sem, informace o tomto vzácném člověku. Zda tím měla vzniknout oficiální ulice, to nevím. Hodně lidem se tohle nemusí líbit. Já se k tomu tady vyjadřovat nebudu. Před volbami měla vítězná strana ve volebním programu podporu tohoto projektu, nicméně po volbách došlo ke změně názorů a projekt Foglarova ulička o podporu města přišel. Jedním z důvodů je střet město-soukromý majetek. Jak financovat veřejný projekt v soukromém sektoru? Chvíli to vypadalo, že se nic neděje, a asi už nic dít nebude. Mezitím vznikla VČP SPJF a bylo jí nabídnuto, že ve Foglarově uličce by mohla mít zázemí (klubovnu). Ten návrh se mi líbil, proto jsem se začal o FU více zajímat, nicméně jsem neměl dostatek nových informací, a když se nic nedělo, myslel jsem si, že to je pryč. Letos na jaře však přišel pan Polák s nápadem udělat Foglarovu uličku alespoň symbolicky. Tedy umístit zde uliční ceduli s nápisem Foglarova ulička. Mě se ten nápad líbil (a stále líbí a vůbec pro mě není rozhodující jestli je to ulice oficiální nebo jestli je soukromá) a byl jsem požádán, jestli bych jej za VČP SPJF podpořil. V rámci vedení VČP SPJF jsme s tímto souhlasili všichni a po oslovení ostatních členů pobočky jsem nezaznamenal žádné nesouhlasné stanovisko. Naopak bylo několik z nich ochotno se finančně podílet na uskutečnění tohoto aktu. Pan Munzar souhlasil s žádostí a toto povolil. A tak se utvořil výkonný výbor převážně z členů VČP SPJF a nápad postupně realizoval. Tolik můj popis. Nejsem novinář, ale jistě si neodpustíte kritiku i tohoto vysvětlení a slovních spojení, Čápe a Krizmene,že? Myslím, že k tomu nemám už co dodat. Pokud máte ještě nějaké nejasnosti, hledejte vysvětlení jinde. Já tady na veřejnosti vaši hru hrát nechci. Pokud chcete znát můj názor, postoj a důvody mé účasti v této "kauze", pak jsem ochoten o tom mluvit jedině osobně. Důvodem je to, že se mě vaše narážky citlivě dotkli.
Takže se nyní pokusím vysvětlit svými slovy člověka, který chtěl pouze pomoci věci, o níž byl přesvědčen, že si ji zaslouží. Abych nekázal bludy, opakuji, že to budou má slova a mé pochopení věci. A řeknu jen to, co považuji za nutné říct, abych v tom neudělal větší zmatek.
Pan Jiří Polák (člen SPJF) jednoho dne, když se díval z okna svého bytu do prostranství mezi domy, všiml si, že mu toto prostranství připomíná Stínadla. A tu dostal nápad. Co kdyby se tady vytvořil kout, který by Stínadla připomínal dál, ale byl zpřístupněn a kultivován tak, aby zde veřejnost našla zalíbení i jinak než jen vzpomínkou na Stínadla. Promluvil o tom s majiteli tohoto koutu a u pana Munzara našel pochopení. Šel dál a postupně se přidávali další nadšenci, kteří dali dohromady projekt Foglarova ulička. Ten projekt měl za cíl vytvořit v tomto místě iluzi Stínadel, ale zároveň být vybaven dalšími zajímavostmi souvisejícími s JF. Např. sochou JF nebo Muzeem skautingu. V plánu byl i jakýsi orloj v podobě Jana Tleskače, který měl každou hodinu přelétávat z jednoho konce na druhý. Měl tu být i stánek s nabídkou foglarovských suvenýrů, klubovna, malé pódium atd. Skupina, která začala usilovat o realizaci tohoto projektu, oslovila město a získala podporu a slib, že dostane od Hradce milion (možná jinou částku) na vyhotovení studie. Oblast se měla stát turistickou atrakcí lákající nejen foglarovce a přinést tak i právě lidem, kteří JF neznají, ale zavítají sem, informace o tomto vzácném člověku. Zda tím měla vzniknout oficiální ulice, to nevím. Hodně lidem se tohle nemusí líbit. Já se k tomu tady vyjadřovat nebudu. Před volbami měla vítězná strana ve volebním programu podporu tohoto projektu, nicméně po volbách došlo ke změně názorů a projekt Foglarova ulička o podporu města přišel. Jedním z důvodů je střet město-soukromý majetek. Jak financovat veřejný projekt v soukromém sektoru? Chvíli to vypadalo, že se nic neděje, a asi už nic dít nebude. Mezitím vznikla VČP SPJF a bylo jí nabídnuto, že ve Foglarově uličce by mohla mít zázemí (klubovnu). Ten návrh se mi líbil, proto jsem se začal o FU více zajímat, nicméně jsem neměl dostatek nových informací, a když se nic nedělo, myslel jsem si, že to je pryč. Letos na jaře však přišel pan Polák s nápadem udělat Foglarovu uličku alespoň symbolicky. Tedy umístit zde uliční ceduli s nápisem Foglarova ulička. Mě se ten nápad líbil (a stále líbí a vůbec pro mě není rozhodující jestli je to ulice oficiální nebo jestli je soukromá) a byl jsem požádán, jestli bych jej za VČP SPJF podpořil. V rámci vedení VČP SPJF jsme s tímto souhlasili všichni a po oslovení ostatních členů pobočky jsem nezaznamenal žádné nesouhlasné stanovisko. Naopak bylo několik z nich ochotno se finančně podílet na uskutečnění tohoto aktu. Pan Munzar souhlasil s žádostí a toto povolil. A tak se utvořil výkonný výbor převážně z členů VČP SPJF a nápad postupně realizoval. Tolik můj popis. Nejsem novinář, ale jistě si neodpustíte kritiku i tohoto vysvětlení a slovních spojení, Čápe a Krizmene,že? Myslím, že k tomu nemám už co dodat. Pokud máte ještě nějaké nejasnosti, hledejte vysvětlení jinde. Já tady na veřejnosti vaši hru hrát nechci. Pokud chcete znát můj názor, postoj a důvody mé účasti v této "kauze", pak jsem ochoten o tom mluvit jedině osobně. Důvodem je to, že se mě vaše narážky citlivě dotkli.
1. října 2008, 20:16
Myslím, že nejlépe by se k tématu legální a nelegální pojmenování ulice mohl vyjádřit Ferda. Takže se obrátit přímo na něj, kontakt je na: http://www.spjf-vc.wz.cz
30. září 2008, 22:30
Obávám se, krizmen, že je to tak. Sám v tom mám zmatek a přes řadu dotazů na Bobra, Ferdu i Alpína, se dozvídám nkteré věci až teď, po akci. Organizátoři se o nich prostě z nějakých důvodů raději nezmiňovali. Také jsem se ptal, jestli když si v Adamově na zahradě uličku mezi domem a kůlnou pojmenuji po Jaroslavu Foglarovi, přijede předseda SPJF, aby ji otevřel, ale odpověď nikde!
30. září 2008, 22:02
Ferdo, teď už to tedy nechápu ani já, asi jsi se spletl, nebo ne? Podle Tvého komentáře si to mám vysvětlit takto: Soukromá osoba s podporou hradeckých Foglarovců chtěla, aby město oficiálně pojmenovalo jeho pozemek Foglarova ulička????? Jakože já, pokud bych chtěl, bych třeba požadoval s podporou pobočky v níž jsem členem, aby moje zahrada nesla oficiální název Zahrada ginga a byla zanesená v mapách? :-)))
30. září 2008, 21:09
Je to soukromý pozemek. Takže pojmenováno to bylo právem majitele. Pojmenovávala ho VČP SPJF spolu s dalšími foglarovci. Je to v podstatě symbolické místo - připomínající Stínadla. Asi je to věc vkusu a představivosti. Kdo si zvykne na šampaňské, asi mu nebude chutnat pivo. A je snad jedno horší než druhé?
A Čápe, nelíbí se mi poslední dobou tvůj pichlavý ba až útočný tón. Možná, kdybys přijel nebo se zeptal Bobra, tak bys to chápal. Tahle záležitost běží už delší dobu a informace se objevovaly. To, že se k tobě nedoneslo všechno, nemusí být jenom chyba organizátorů této akce.
A Čápe, nelíbí se mi poslední dobou tvůj pichlavý ba až útočný tón. Možná, kdybys přijel nebo se zeptal Bobra, tak bys to chápal. Tahle záležitost běží už delší dobu a informace se objevovaly. To, že se k tobě nedoneslo všechno, nemusí být jenom chyba organizátorů této akce.
30. září 2008, 14:02
Kdo tu ulici vlastně odhaloval a jakým právem? Já to pořád nechápu!
29. září 2008, 20:14
Mě se akce líbila a moc. Naplnila má očekávání... Viděl jsem přátelé a kamarády, které možná do konce tohoto roku neuvidím. Shlédl jsem poctivě nacvičenou scénku s jejíž přípravou měl Ferda (podle jeho slov) usilovnou práci. Navštívit antikvariát, který je zaměřený převážně na dílo J. Foglara se mi také často nenaskytne. Zakoupil jsem si od Miloše DVD a u jiného stánku zase turistickou známku. Vidět europoslance na vlastní oči se mi také každý den nepoštěstí. A majitel pizzerie, který chce svůj podnik pojmenovat podle relikvie J. Foglara se mi zdá více jak zdařilé. Až se tam začne vařit, tak tam určitě půjdu něco ochutnat. A také jsem díky této akci dostal kontakt na králové-hradecké skauty, kteří nás nechali za symbolický poplatek přespat u nich v klubovně. Díky útočišti jsme si prodloužili akci na celé tři dny a navštívili sklepení v Hradci Králové a jiná zajímavá místa. Netušil jsem, že se díky této akci splní tolik mých očekávání a musím poděkovat organizátorům, že tuto akci uspořádali. Navíc vidět Topika za zády reportérky Českého Radiožurnálu se také nevidí každý den :-D
29. září 2008, 18:27
Poděkování za skvělou sobotní akci patří samozřejmě Ferdovi, Jiřímu Polákovi, kytaristovi Ondrovi a všem dalším z organizačního týmu. A také "Rychlým šípům" (v tomto rychlošípovém kolektivu měl Ferda své dva syny). Počasí nám přálo, atmosféra stínadelská, prodej materiálů (naše nové DVD apod.) Doporučuji navštívit ANTIKVARIÁT v uličce - mají solidní výběr knih a např. i časopisů (Ahoj z r. 1937, Širým světem). Ročník Mladého hlasatele (III., svázaný) byl k mání za 450 Kč (docela slušný stav).
29. září 2008, 16:16
Akce možná v očích některých hluchá. Snad. Ale i hluší se dokáží dorozumět a předat informace. A já věřím, že byť možná hluchá, nebyla akce zbytečná.
Děkuji zástupcům Jihomoravské, Pražské i Třebíčské pobočky za podporu!!!!
A dík za reportáž.
Děkuji zástupcům Jihomoravské, Pražské i Třebíčské pobočky za podporu!!!!
A dík za reportáž.
28. září 2008, 23:56
Mně se nelíbí ta poloilegalita. Vlastně jediné, co mělo význam, se nepodařilo. Co kdybych si taky otevřel v Adamově u sebe na dvoře uličku Jaroslava Foglara - přijedete? Jinak akce moc pěkná, leč hluchá. Ke Koniášovi se někdy dozajista podívám! Rád taky podpořím rozumné snahy (petice jako v Praze, propagace a podobně) o zlegalizování uličky Jaroslava Foglara - město jako Hradec Králové by ji nemělo postrádat.