iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

Brožurka "Kudy z nudy"

11.2.2005 17:39
Autor: MVBobr, Počet přečtení: 4563

Výše uvedená tiskovina vydaná v prosinci 2004 s náměty pro pestrou klubovní činnost pro klubaře a oddíly SPJF (a také pro neorganizovanou mládež) se úspěšně zapisuje do podvědomí mladé generace. Byly již rozeslány desítky výtisků, pobočka SPJF v Třebíči si v nejbližších dnech hodlá v Brně vyzvednout cca 80 výtisků. Dobré ocenění

sdělují i někteří starší foglarovci, kteří obdrželi autorské výtisky (např. František Ulč ji hodnotí jako velmi užitečnou a staví ji na roveň Zápisníku 13 bobříků). Brožurku obdrží např. i velká "Centra volného času" pro nerganizovanou mládež. Pokud o ni bude trvalý zájem předpokládáme dotisk v II. pololetí 2005, vše záleží zejména i na dotacích z MŠMT, z různých fondů atd.

První vydání vyšlo v počtu 2000 ks, má 64 stran a 8 stran barevné přílohy včetně obálky od Jiřího Petráčka.

Brožurka formátu A5 je zdarma, kdo ji objedná pro klubaře zasílá v dopise pošt. známku buď za 15 Kč (l výtisk), 18 Kč (1 - 4 výtisky), 22 Kč nad 5 výtisků.















Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 5x, naposledy 14. července 2011 v 15:50:08, tendruhejvojta


Diskuze ke článku

11. listopadu 2005, 22:02
Kralik

Sem vlož komentář ... 1 výborný. Ave!
21. března 2005, 18:11
Zpravodaj

Je super.
9. března 2005, 16:28
Ondra

Milí přátelé, ano je pravda, ze jsem objednaval 5 kusu Kudy z nudy. Prilozil jem i znamku v patrice hodnote. Co se tyka hlaseni, je torchu problem podavat hlaseni u kmene, ktery funguje teprve asi.cca.dejme tomu no okolo rekneme mesic. takze v tom pripade se mohu domnivat, ze si pockame na Kudy z nudy az se uplne unudime. A k tomu jeste nam opravdu nedosly ani zakladaci listiny 308.kbs Tekumsehove. Ale to byla v pocatku pouze moje chyba v adresach.
7. března 2005, 17:58
Hvězdář zmatkář

Díky, já se přeptám šéfa, a mám dojem, že říkal, že objednal pět kousků. Ale předpokládal jse, že je dáme děckám. No radši zjistím, jak to vlastně je, abych zase nezmatkoval.
3. března 2005, 15:37
CapzAdamova

Hvězdáře se týká, stejně jako ostatních členů KBS (tedy domnívám se, že jsi členem KBS Tekumsehové, ne?) rozesílání Kudy z nudy. Protože klubů je hodně, stíhá se to v současné době tak, že brožurky přikládáme k odpovědím na hlášení. Takže nejrychlejší cestou je napsat klubovní hlášení :-)
3. března 2005, 12:41
MVBobr

Brožurky si objednal Alpín z "Pražské pobočky SPJF " - počet prozatím nesdělil. Takže pobočka by měla mít svoji zásobu jak pro klubaře, tak i na Bambiriádu a podobné akce s mládeží. Předpokládám, že by do konce března brožurky mohly být v Praze. Alpíne - kolik ks máme rezervovat pro Prahu?
3. března 2005, 10:51
Jarda

Dá se někde odebrat v Praze osobně ?
2. března 2005, 14:06
Hvězdář

Lidi, tohle přece nemůžete myslet vážně... Vyřizujte si svoje invektivy mejlem a dejte už sakra pokoj. Komentáře nečtu proto, abych se přesvědčil, že pan A nemá rád pana B, protože mu v mládí nechtěl pučit kyblíček... Jinak je pro mě Kudy z nudy stále ještě yettim, hodně se o ní mluví, ale já ji ještě neviděl, chtěl bych si ji objednat.
25. února 2005, 16:09
Bublina

Nechtěla jsem se do této diskuze zapojovat, ale přesto... Přijde mi, že se tady řeší něco, co vůbec nemá s brožurkou co společného. Já osobně jsem moc ráda, že vyšla a jsem z ní nadšená, uvědomte si, kolik dala práce a kolik volného času do ní Soki a ostatní dobrovolně obětovali... Pokud se tu bude takhle zhenodnocovat něčí práce, příště si ti lidé asi svojí snahu rozmyslí, to si uvědomte a nebude nic... Už se tu utápíme ve slovech a co dál, budou i činy? Diskuze o směřování a koncepci SPJF může být jistě přínostná, ale patří jinam, jak již napsal Soki... Za brožurku moc díky všem, kdo v ní mají prsty, je skvělá! :-)
23. února 2005, 14:27
CapzAdamova

Omlouvám se členům KBS, ale termín tří dnů od obdržení dopisu se asi nepodaří vždycky dodržet. Cesta klubovní pošty k vyřízení je složitá, takže se to někdy může protáhnout třeba i přes týden. Ale nebojte se, určitě na vás s Kudy z nudy nezapomenu. Dnes hodlám odpovědět na hlášení dalším čtyřem KBS, do pátku snd budou balíky na poště.
23. února 2005, 00:13
Rikitan20

Všechny vás zdravím. Četl jsem veškeré komentáře k recenzi Brožurka "Kudy z nudy" a musím uznat, že s některými názory souhlasím a s některými zase ne. Jsem jen člověk, který jezdí na akce a občas i nějakou uspořádá, ale jsem hlavně osoba, která do zákulisí SPJF vůbec nevidí a mnohem věcem nerozumí, takže se zde vyjadřovat nebudu a odpovím na dotaz uživatele ČápzAdamova. Brožurka "Kudy z nudy" se mi opravdu velmi líbí. Když se vcítím do života malého chlapce, co si chce založit klub a objeví tuto brožurku, tak bych si klub podle ní dokázal vybrat, založit ho a vést ho podle pokynů a námětů, jenž jsou v této brožurce uvedeny. Je v ní přesný popis jak si klub založit, který klub si vybrat, jak se přihlásit a musím uznat, že pestrost námětů pro klubovní činnost je opravdu velmi obsáhlá. Dobrým nápadem je i souhrn barevných foto ukázek z akcí SPJF uprostřed brožury. Výborná věc je i možnost vpisování do brožurky vlastních poznámek. Já si myslím, že šíření této brožurky po knihovnách je báječný nápad a domnívám se, že zaujme mnoho mládeže, která má chuť něco zažít a stále tápe ve světě, který spíš nabízí zábavu ne moc vhodnou k vyplnění jejich volného času. Věřím, že díky této brožurce dnešní mládež využije svůj čas vhodněji a užitečněji.
22. února 2005, 21:24
MVBobr

Po obdržení dopisu brožurku odesíláme cca do 3 dnů. Poštovní box vybíráme každý den.
22. února 2005, 19:50
Karma

za jak dlouho mi ta brozurka prijde kdyz jsem poslal znamku v pondeli?uz se nemuzu dockat.
22. února 2005, 19:28
MVBobr

Rolfe, neposílal ... na poradě si brožurky vyzvedneš. Už se těším na II. rozšířené vydání - peníze sháním. Ahoj!
22. února 2005, 17:53
Rolf

Miloši pokud jsi do vyškovské knihovny brožurky zatím neposílal, tak já je 1.března na poradě JMP naberu a do Vyškova rád přivezu.
22. února 2005, 17:51
Rolf

U nás ve Vyškově se Kudy z nudy taky moc líbí, děcka už z ní třeba chystají hry a jiné věci do klubu. Je to super!Soki a Miloši moc díky!
22. února 2005, 14:57
MVBobr

Na poradě Jihomoravských knihoven v Brně (čtvrtek 24. 2.) obdrží cca 50 účastníků pracovní porady brožurku "Kudy z nudy". Právě je nesu vedení Knihovny Jiřího Mahena, které jako první testovalo tuto novinku SPJF mezi mladými čtenáři.
22. února 2005, 12:33
Krizmen

Díky za Bouři mozků. Nicméně se domnívám, že diskuse o tom, jak jsou/nejsou využívány státní dotace a rovněž, o obsahové náplni brožury a o její distribuci souvisí s tématem tohoto článku.
22. února 2005, 11:59
Soki

Moc se mi nelíbí, že pod článkem informujícím o mém dílečku se rozpoutala takováhle třenice. Proto dávám všem, kteří chtějí přispět ke zlepšování činnosti SPJF prostor ve speciální zóně Bouře mozků o SPJF. Prosím, aby nadále, se zde pod články objevovaly pouze komentáře k tématu článku. Děkuji.
21. února 2005, 22:12
Hynas

Tyto diskuze k jednotlivým článkům nejsou prostorem pro širší polemiku, např tuto o směřování SPJF. Tato diskuze už dávno vybočila, stejně jako mnohé předchozí, z rámce daného úvodním článkem, a tak skutečně znepříjemňuje četbu těchto internetových stránek nezávislým a nezapojeným čtenářům a opravdu může poškozovat SPJF na veřejnosti, jak řekl Sharp. Navrhuji proto vytvořit novou zónu, kam by se tyto diskuze mohly přesunout, aniž by obtěžovaly už zmíněné nezaujaté návštěvníky. Tam každý bude moci řečnit po libosti. Nebyl by to Soki problém?
21. února 2005, 17:19
Krizmen

Ještě ke komentáři vloženému dne 21.02.2005 ve 14:19 hod. vložím tuto větu: JÁ (a Turbomyšák i Ježour) O KOZE, TY O VOZE.
21. února 2005, 17:17
Krizmen

S předchozím komentářem lze souhlasit pouze do té míry, že ubírá diskutujícím demokratické právo na diskusi. To že někdo kritizuje fakt, že řada věcí je v SPJF dělána svévolně formou "HURÁ AKCÍ" a jen se na to snaží upozornit (Ježour) by ho nemělo diskvalifikovat v očích ostatních. Je pozitivní, že se někdo takový najde a ostatní by s ním měli diskutovat a nikoliv tuto diskusi utínat (předchozí komentář). To totiž nikdy nikam nevedlo a nevede. O tom, zda je několik vágních vět v usnesení Valné hromady onou koncepcí, tak s tím by se dalo skutečně velmi polemizovat!!!
21. února 2005, 14:19
Sharp

S velkým sebezapřením vstupuji do této diskuse, ale nemohu už nereagovat. Mnoho ze zde vyslovených názorů je zcela mylných a nepravdivých, což pramení buď z neznalosti věci nebo ze snahy zde něco vybočujícího napsat. Ať už se to týká využití dotace, vzniku a distribuce brožurky nebo situace v SPJF. Smutné je, že své velmi velmi subjektivní názory zde mnohdy prezentují lidé, kteří se většinou alespoň jednou týdně vídají v brněnském ústředí SPJF a mohli by si to vyříkat mezi sebou a nezaplevelovat tím tyto stránky, kde mohou maximálně SPJF poškodit v očích veřejnosti. SPJF funguje a má své směřování schválené listopadovou Valnou hromadou a plní její usnesení. Zároveň je otevřené mnoha aktivitám a široké spolupráci. Je pozoruhodné, že na jedné straně je SPJF vyčítána nejednotnost v názorech, na druhé straně zase odmítání odlišných názorů, to si trochu odporuje. Pisatelé si asi neuvědomují, že pár neuvážených slov může velmi poškodit činnost mnoha lidí, kteří raději něco dělají, než řeční.
21. února 2005, 14:14
Krizmen

Souhlasím především s Turbomyšákem a Ježourem, kteří mi mluví z duše. SPJF PROSTĚ NEMÁ KONCEPCI, když se o ní někdy mluvilo, byla jaksi mimochodem utopena pod stolem také díky tomu, že většina členů vedení SPJF chodila na schůzky vedení zcela nepřipravena a zcela nezávazně, bez toho, aby se zapojili, vzali si určitou oblast na starosti a tak. Pokud si někdo myslí, že jsem kritizující teoretik, pak ať si zalistuje staršími Bobřími stopami. Ač nesouhlasím s vnitřním myšlením předsedy SPJF, musím se ho zastat v tom, že peníze skutečně pro SPJF získává /jeho předchůdci J. Punčochářovi se to také dařilo/.
21. února 2005, 12:33
Hwaelos

Nerad kritizuji něco, k čemu jsem nepřispěl (na druhou stranu, to není až tak úplně má chyba: Soki o prázdninách tvrdil, že brožura vznikne spoluprací mnoha lidí, kteří pracovali/jí s mládeží, měl jsem být mezi nimi, ale díky šibeničnímu termínu ji Soki vydal sám. Nevyčítám mu to - byl to jeho projekt), avšak mám dojem, že je brožura trochu nedotažená (informace jsou trochu kusé, než aby se podle nich začátečníci řídili). Ale jak říkám, nerad se zapojuji do takových kritik, protože vždy je NĚCO lepší než NIC (což je vhodná úvaha pro spoustu kritizujících teoretiků - nebdu jmenovat, ale snad se poznají). Jinak musím v zásasdě souhlasit s Turbomyšákem. Ona nejednotnost je patrná velice často. A ještě k Ježkovi: nediv se: nikdo nemá rád: "nevyhovující názory", raději se snaž vybočit činy. Koneckonců i Asterion nepatří mezi standardní podniky BS a přesto nás SPJF s realizací podpořilo, i když "vybočujeme"...
21. února 2005, 11:10
CapzAdamova

Na této stránce je spousta zbytečných řečí. Ti, kdož je psali, měli raději jít do terénu a něco udlat. Do diskuze se nezapojím, namístotoho uvedu několik faktů ke Kudy z nudy: Jako stovkař KBS ji rozesílám všem aktivním člnům KBS po doručení jejich posledního hlášení (v rámci obligátní odpovědi na ně). Dále jsme ji s Čikim prezentovali na PONSu, odkud vzešel poměrně velký zájem (do všech regionů ČR a Bratislavy). Všechny obdrživší žádám, aby nám sdělili svůj názor a případné chyby - hodnocení je ve 100% případů kladné a schází se postupně i zajímavá kupa připomínek pro reedici. Tkž pisálci - běžte do ulic a rozdávejte Kzn, zakládejte kluby, řeči nikam nvedou a nejsou ani pěkné. Čáp
20. února 2005, 16:48
Turbomysak

Ono to není v tom, že někdo nerozumí konkrétnímu člověku - je to o o tom, že si nerozumíme jako celek. Každý máme své zájmy, své představy a ty se také snažíme realizovat. A bohužel, všichni jsme natolik individuální, že se snažíme prosadit právě ten svůj návrh a svou vizi. Problém tedy nevidím v tom, že by někdo nerozumněl tobě Ježku, mě nebo Krizmenovi. Problém je v tom, že jsme se ztratili ve vlastní činnosti - chybí nám určitá jednotná a všemi akceptovatelná vize, kam chceme dojít a čeho chceme dosáhnout (v dlouhodobém výhledu). Nežijeme přece z roku na rok. Jsme organizace, která má určitou historii a určité renomé. Ale teď cítím, že tápeme. Chybí nám ten správný vítr do plachet - ten správný směr.

Brožurka je výborná věc a gratuluju Sokimu, že ji udělal a Milošovi, že zajistil vydání. Přesto brožurka nebo Volnočasové centrum jsou pouze dílčí projekty, které by měli skládat výslednou mozaiku cílů SPJF. A tyto cíle musí být precizně a jasně definovány. Pokud zůstaneme u našeho obligátního - Dělat Foglara a šířit jeho odkaz - musí jasně následovat otázka, jakými způsoby a postupy toho lze co nejefektivněji dosáhnout. Zatím si podtím představujeme každý něco trochu jiného a díky tomu vzniká vzájemné nepochopení, zbytečná rivalita a občas i nedůvěra k činnosti ostatních.

Možná by nejprve chtělo udat směr SPJF a pak teprve konat a ne naopak, jak se to teď děje.
20. února 2005, 00:33
Jezour

Miloši, to nebyla žádná narážka na Hyňase. On ten svůj kometář potom smazal, ale zmiňoval se o problematice financování většího nákladu. Většího jak 2000ks. Ale to je jedno. Konečně začínám poznávat svůj hlavní problém.. Vy mi prostě nerozumíte.
19. února 2005, 20:56
MVBobr

Z řady pozitivních dopisů, které mám o brožurce např. vyjímám: jako další byste mohli připravit č. 2 ... klubová činnost, ukázky z kronik, zkušenosti a docílené úspěchy, razítka klubů, seznam aktivních klubů BS, osvědčené hry apod.
19. února 2005, 19:24
MVBobr

Než jsem předchozí text dopsal byl tam Jezour v 18:59. Reklama v r. 2004 byla v BS od dvou firem PROPAG SERVIS (1x) a Vágner (2x). Tolik pro upřesnění ...
19. února 2005, 19:18
Miloš V. Bobr

K Ježourovi - pár slov o sponzorech, resp. reklamách. Firma "Cígler SOFTWARE" (rodina Hyňase) poslala na konto SPJF 10.000 Kč počátkem února t.r. !!! Nechci se nějak chlubit kolik jsem získal já na reklamu do BS v r. 2004 ... v tomto směru budu pokračovat i letos. Jasno o distribuci máme, jen nám chybí minimálně další 2.000 ks pro Centra volného času a podobná střediska, a také řada pomocníků pro budoucí odesílání. Další svazky knihovničky obdobného charakteru jistě do roku 2007 (100. výročí narození Jestřába) vyjdou. Náměty na další svazky již do SPJF přichází.
19. února 2005, 18:59
Jezour

Pěkná smeč Soki, ale shánět peníze není můj obor. Všichni víme, že shánením peněz jsi pověřený ve Sdružení ty. A to už pěkně dlouho. A jak vidno, jediná reklama pohcází od bObra a jediné firmy. Navíc jsme se nezmohly. A já dělat tažného koně už nehodlám. To už ne. Teď mám tolik práce, že nevím kam dřív skočit a že to nedělám zrovna pro Sdružení, to už je věc, kterou jsem tu už popisoval.
19. února 2005, 17:52
Soki

Jezour: planuji se dalsi svazky edice Knihovnicka Bobri stopy ... jsem rad ze se budes zabyvat schanenim reklam ze kterych to bude financovano. Konecne nekdo prichazi s nejakymi ciny. Diky a hodne zdaru.
19. února 2005, 13:02
Hynas

Napsal jsem děsně dlouhej komentář, přečetl si ho, a zjistil, že to jsou stejně prázdný a tupý kecy jako ty, na který jsem chtěl reagovat. Tím se vás všechny nesnažím nijak pomlouvat, když píšu, že vaše příspěvky jsou hloupé a bez smyslu, vždyť jsem je napsal i já, ono se tomu totiž v téhle věčné a zbytečné diskuzi dá jen těžko vyhnout. Ale nechal jsem vám aspoň poslední tři věty z toho mého smazaného komentáře:
Kudy z nudy má své mouchy, ale je podle mě opravdu dobrá. A i kdyby nebyla, tak něco je vždy lepší než nic. Je hrozně jednoduché hodnotit práci druhých, na kterou jsme sami byli líní. Proto chválím a ostatní hodnocení přenechávám ostatním.
19. února 2005, 10:22
Turbomysak

No pokud tohle necítíš jako osvětu, pak jaksi netuším, co si představuješ pod osvětovou náplní SPJF. Pokud vím, tak jezuité šíří také pouze, ale mnohdy tak nevhodným způsobem, že to člověku vadí. A i oni to dělají s dobrým úmyslem. Jak kdysi někdo řekl: Každá myšlenka je dobrá, jen jí nesmějí dělat lidi.
18. února 2005, 09:41
Krizmen

K předchozímu komentáři - to je ono, to jsem měl na mysli. Než rozesílat brožurku členům SPJF, raději šířit osvětu. To je hlavním cílem SPJF.
18. února 2005, 08:14
MVBobr

Brožurku "Kudy z nudy" pokusně obdrželo i 35 brněnských knihoven, byla zařazena do výpůjčního fondu a první signály naznačují ... je o ni zájem! Proto ji obdrží i další knihovny v ČR, kterým SPJF např. rozesílá Bobří stopy. Další ověření bude na besedě o spisovateli JF v Brně - Bohunicích (ZŠ, žáci dvou 5. tříd), která je v plánu na jarní měsíce. I toto je jedna z cest jak oslovit neorganizovanou mládež.
17. února 2005, 15:06
Soki

Krizmen: neexistuji kluby SPJF ... jsou kluby M1Novin, internetove, jestrabiho hnizda aj. I kdyz z nich se rekrutuje hodne novych clenu SPJF, coz je fajn.
17. února 2005, 13:06
Krizmen

Kluby SPJF = organizovaná mládež v rámci SPJF...
17. února 2005, 12:48
Krizmen

Spíš jde o to propagovat Jestřába na veřejnosti. A to propagací "dovnitř" skutečně nikdy nedokážeme.
17. února 2005, 07:56
Soki

Brozurka se bude rozesilat postupne zajemcum o klubareni a nove vzniklym klubum. Kluby jsou neorganizovana mladez v nasem pojeti a na ne jsme dotaci na brozurku dostali. Zakladani klubu propagujeme pres verejne dostupne casopisy, pres Internet, besedy a akce pro verejnost. Jsme jedna s nejotevrenejsich organizaci v zemi.
16. února 2005, 17:59
Hynas

Pokud brožurky byly vydány v počtu 2000 kusů, půjde vždy o úzkou skupinu 2000 lidí. Já tě chápu Krizmene - ale nejsme schopni dostupnými prostředky rozšířit brožurku i mimo sdružení. Alespoň na to zatím nikdo nepřišel.
16. února 2005, 14:29
Krizmen

Jde mi o princip. Za státní peníze se tiskne něco, co je určeno pro úzkou skupinu lidí. Já nekritizuju existenci brožurky, kritizuji ten princip. A hlavně si myslím, že SPJF by mělo být otevřenější vůči neorganizovaným skupinám dětí a mládeže. Velmi pozitivní bylo např. vydání videokazet - ty šly do škol (školy si je kupovaly)...
16. února 2005, 14:14
Hynas

Samozřejmě, že by bylo nejlepší, aby to obdržela neorganizovaná mládež na školách. Jenže na jednu dobře "udané" Kudy z nudy by jich skočnilo 100 počmáraných v koších. To by se nedalo financovat. Lepší tohle než nic, že... a nejen začínajícím klubům to podle mého opravdu pomůže. Kdyžtak si Krizmene objednej taky, ať vidíš, co komentuješ... :)
16. února 2005, 14:06
Krizmen

HM, ale spíš než klubaři a foglarovci by tu brožurka měla podle mého obdržet neorganizovaná mládež na školách. Jinak to bude zase sběratelská záležitost, jako jsou už kartičky "teslevičky", které byly určeny původně k něčemu úplně jinému.
15. února 2005, 16:23
CapzAdamova

Klubaři z KBS píšící řádně hlášení (za posledních 6 měsíců) dostanou Kudy z nudy v průběhu února - března zdarma. Čáp - stovkař KBS
14. února 2005, 23:09
Condor

Povedlo se Vám to... Konečně něco pořádnýho, ale především SPJFáckýho pro klubaře.. gratuluju - dát to dohromady, byla asi fuška... C
14. února 2005, 12:12
Soki

Adresa: SPJF, pošt. schránka 245, 658 45 Brno

Stat te to bude jen tu znamku.
14. února 2005, 11:35
Karma

na jakou adresu máme poslat ty známky s objednávkou??a kolik mě to bude stát?
13. února 2005, 17:18
MVBobr

Ahoj Berushko, sděl prosím jméno, příjmení a adresu ať víme zda jsi v nějakém klubu, či oddíle BS.
11. února 2005, 21:08
Berushka

Ja ji dostanu zdarma nebo si ji musim objednat?
11. února 2005, 18:10
Danda

Fajn! Chtěl bych balíček za 18Kč. Pošlu co nejdřív. Ferda.
Vložení nového komentáře
*
*
*