Informace k Asterionu 2 aneb jak se zůčastnit?
O Asterionu
Vyberte atribut, podle kterého se bude vyhledávat:
ID ID stránky Titulek Úvod Text Tags Obrázek 1 Obrázek 2 Autor Datum vložení Datum publikování Zveřejnit Soukromý článek? Počet zobrazení7.3.2006 13:04
Tak konečně jsou tu instrukce, jak je možné se přihlásit a dostat na Asterion. Kde, kdy, za kolik a tak dál. Bude to trochu delší...:)
Na zemi se snáší soumrak. Stromy vrhají dlouhé stíny do krajiny a obloha se barví červení. V údolích se válí šedá mlha. Slunce se blíží ke konci své každodenní pouti a za chvíli se ponoří pod obzor. Jeho záře slábne a mizí. Objeví se ještě vůbec?
Asterion se řítí do zkázy. Bohové nejsou jednotní. Stíny neplní jen kouty starých sklepení, ale i duše prostých lidí. Soumrak se nesnáší jen na tento den, ale na celý svět. Válka začíná. Zlo povstává a osud Dobra je nejistý. Na čí stranu se postavíš?
Již brzy si budeš moci vybrat. Zanedlouho se koná druhý ročník úspěšné akce pro klubaře a členy Bobří stopy. Tentokrát se vynoříme z šera hvozdu a zasáhneme do odvěkého konfliktu, který běžným smrtelníkům zůstává skryt. Noví bohové povstávají a staří se možná budou muset sklonit. Se starými bohy odchází tisíciletý mír a řád, s těmi novými se pokradmu blíží čas temna a chaosu.
Jak toto střetnutí Dobra a Zla dopadne, můžeš ovlivnit i ty a tvůj meč. Kdy?
13. - 16. 4. 2006
Datum je známé již delší dobu, ale nyní přinášíme i čerstvé novinky ohledně místa konání a dalších věcí.
Místo
Vše se odehraje v okolí obce Proseč u Skutče, nedaleko Poličky na Svitavsku.
Ubytování
Spát budeme ve základní škole přímo v Proseči – je zde jen jedna, tak doufáme stejně jako určitě i ty, že to bez problémů najdeš.
Spí se ve vytopených místnostech, nicméně bez postelí – vezmi si karimatku a spacák!
S sebou
Pro členy klubů a členy SPJF bude cena jen 200 Kč, nečleni budou platit 250 Kč. V ceně je ubytování, studená snídaně a teplá večeře – jedlíkům doporučujeme, ať si vezmou drobet jídla s sebou. Bude se hodit i tužka a papír, případně i šátek; zbraň popisujeme níže.
Je nutné se přihlásit?
Ano, bezpodmínečně. Času je dost, přihlášky přijímáme do 9. dubna. Můžete je poslat buď na mail hra.asterion@centrum.cz, nebo na adresu
Radovan Kolbaba
Výstavní 11
603 00, Brno
Přihlašování je nutné zejména proto, abyste si vybrali „svého boha“. Viz níže.
Můžete poslat samozřejmě jednu přihlášku např. za celý klub – potřebujeme jen vědět počet lidí, jejich jména a přezdívky, jejich věk a město a dále kontakt na toho, kdo přihlášku odesílal.
Kostým
Ani letos není kostým povinný, nicméně jej vřele doporučujeme. Loni jej mělo víc než dvě třetiny účastníků. Nejedná se o nic složitého - jednoduchý plášť, páska přes oko, cokoliv zlepší tvůj image a také tvůj pocit při hře. O co lépe se máchá mečem v dobovém oděvu, než v teplákách!
I přes to jsou ale zakázané rušivé oděvy – šusťáky, mikiny s nápisy, černé motorkářské oblečení :-) atd.
Povolené zbraně
Tento text je určen právě vám, udatní dobrodruhové i sličné elfky. Vím, že již týdny máte pod postelí nejméně tři klacky i menší kmeny, pilu a pět liber koberce a jen nedočkavě čekáte na zprávy o tom, jaké zbraně budou na Asterionu II povoleny. Páč zbraň je nutnost, kdo ji nemá, není pro nás muž (natož žena), tudíž kdo ji nemá, nehraje. Nuže, teď nadešel správný čas, překontrolujte vybavení domácí lékárničky i číslo na hasiče a s chutí se pusťte do práce!
Seznam zbraní
• obouruční meč – délka maximálně 100cm
• jednoruční meč – délka maximálně 85cm
• krátký meč – délka maximálně 60cm (může se jednat i o šavli)
• dýka – délka maximálně 40cm
• sekera – úhlopříčka maximálně 60cm (tedy vzdálenost dvou nejvzdálenějších bodů)
• štít – buď kruhový o průměru 45cm nebo libovolného tvaru, ale ne větší než obdélník 40x50cm (tedy, namalujete-li si tento obdélník, Váš štít do něj půjde umístit tak, aby nikde nepřečníval). Nesmí mít ostré hrany!
Nechcete se nechat omezovat pravidly? Vymyslíte-li si jiný typ zbraně, napište přímo na náš mejl a zeptejte se, zda-li ho povolíme. Je možné, že Váš nápad bude opravdu dobrý a zaujme nás. Zbraň nesmí být delší než doporučené, nesmí být bodná a též nebudeme povolovat různé bijáky nebo řemdihy. Hlavním kritériem je bezpečnost!
Povolené kombinace budou stejné pro všechny hráče, nikdo nebude znevýhodněn tím, že by jeho vybavení soupeře spíše rozesmívalo, vše bude ve Vašich rukou – domácí příprava i vlastní akce.
Kombinace:
• obouruční meč
• jednoruční meč + štít
• jednoruční meč + dýka
• 2 krátké meče
• krátký meč + sekera
• 2 sekery
• sekera + štít
• sekera + dýka
• krátký meč + štít
• krátký meč + dýka
Je samozřejmě možné mít jen jednu zbraň, pokud se vám s tím nesmyslným harampádím nechce tahat. Do 60cm délky lze kombinovat cokoli libovolně, jsme nakloněni i lehčím variantám typu dvě dýky nebo dýka a štít. Ale, je to jen na Vašich schopnostech a touze si dokázat, že Vám to přece musí stačit.
BEZPEČNOST
Kromě toho, že Vaše zbraň musí splňovat výše uvedené požadavky, musí být také dostatečně bezpečná!! Což je rozhodující kritérium pro povolení zbraně, všechny budou před vlastní hrou řádně zkontrolovány a ozkoušeny, nejlépe na jejich vlastnících.
Co to znamená bezpečná zbraň??
• úderové plochy musí být dostatečně měkké – pozor, ani samotný molitan ani omotání zbraně dvakrát dokola kobercem nestačí!! Pokud nevíte jak na to, naleznete zde i návod :)
• u seker musí být bezpečná i horní část topora!!
• nikde nesmí čouhat špatně zatlučené hřebíky ani nic podobného!!
• ostré rohy nesmí být ani na rukojeti nebo záštitě!!
• hrany štítů musí být zbroušené, nic ostrého, samozřejmě bez trčících hřebíků!!
Shledáme-li Vaši zbraň jakkoli nebezpečnou, bude Vám bez jakékoli herní kompenzace zabavena a vrácena až na konci celé akce. Totéž se samozřejmě stane, bude-li Vaše zbraň v pořádku, ale Vaše zacházení s ní nepřiměřené!! Vlastní pravidla boje náležitě zdůrazníme na začátku hry, zde je jen několik nejdůležitějších.
Bohové
S kým můžete mít tu čest na Asterionu?
Gor (Rytíř)
Bůh soubojů a bitev, muž vždy odhodlaně stojící na straně cti, neporažený patron bojovníků, válečník, jehož nejsilnější zbraní není ostří meče, ale klid mysli a touha jít dál zakořeněná v srdci. To je Gor, bůh doprovázející muže odnepaměti do bitev. Postavou není nijak výjimečný, šlachovitý bojovník s úzkými boky a tváří mladíka, ostře řezanými rysy, sveřepými rty a mečem ve staré odřené pochvě. Z jeho pohybu číší síla i nedbalá elegance šelmy, kroky jsou pevné a odhodlané. Smyslem náboženství a hlavní hnací silou jeho věřících je cesta ke svému bohu - touha přiblížit se mu v jeho neporazitelnosti, síle ducha a dokonalosti sebeovládání. To je to, co pobízí tisíce vojáků, žoldnéřů, dobrovolníků, zverbovanců a rytířů v jejich snaze stoupat vzhůru, a podle legend o jeho stoupencích, zmiňovaných městskými kronikami i potulnými bardy, víra v boha Rytíře nezůstane nevyslyšena.
Mauril (Paní země)
Smutek a nikdy nespatřená krása se snoubí v osobě Mauril, Paní země. Její tělo, tvář, vlasy, vše je až nadpozemsky nádherné, ale tuto skutečnost nikdo nemůže ocenit, protože vše zahalují černé hedvábné šaty, závoje a síťky. Jedinou nezahalenou částí zůstávají temné oči s tmavě hnědými až téměř černými duhovkami, které odrážejí smutek tak hluboký, že by se v něm dokázal skrýt celý Asterion. Často roní slzy, přičemž její výraz zůstává stále bezcitný. Říká se, že pláče za všechny duše světa, které na to nemají dost sil. Mauril je vládkyní nad zemským živlem, je patronkou veškerých jeho projevů a také strážkyní smrti a konce obecně. Také dobrodruzi, kteří bohyni Mauril uctívají, samozřejmě přebírají většinu z těchto užitečných vlastností. Jsou to odvážní bojovníci, kteří se staví tváří v tvář smrti, a přitom jejich mysl je ledově klidná a rozvážná. Vytrvale stojí za svým cílem a jsou nezdolnými soupeři.
Dunril (Paní vod)
Vzhled i povaha Paní vod je na první pohled jasná jako odraz světla v kalužích po bouřce. V jasných očích se jí zračí klid a nezměrná láska k životu. Vlasy má dlouhé něco pod ramena. Ve slunečním svitu vypadají, že mají bledě modrou barvu a ztrácejí se v obloze, při měsíčním světle jsou sytě modré až přízračně zelené a na jejím modrozeleném šatu se lesknou duhové šupinky. Dunril kraluje nad všemi vodami, a to jak ve skupenství kapalném, tak i pevném a plynném. Paní vod také dokáže očistit a odplavit špínu z lidských duší a ze srdcí vyplavuje dávno zasunuté vzpomínky a bolesti, které by v jeho hlubinách hnisaly a šířily špatnost.
Tarfein (Lovec)
Napřed se ozve smích, jiskřivý, zvonivý smích plný radosti ze života a všeho, co nám přináší. Pak zazní struny loutny nebo harfy, hudba, která chvíli nutí k veselí, chvíli dojímá v tesklivých tónech až k slzám. Až poté spatříte postavu v loveckém oděvu: Vysoké kožené boty, zelená halena s rudými doplňky přepásaná toulcem plným šípů, které nikdy neminou cíl. Mezi lidmi je znám jako patron veselých zábav, večírků a lovu. Zvlášť v poslední disciplině vyniká nade všemi a zvuk jeho rohu je často tím posledním, co služebníci zla ve Stínovém světě slyší. Z honu se vrací vždy obtěžkán takovým úlovkem, že se o něm ještě roky vypráví legendy. Dobrodruzi, ctící Tarfeina jsou bojovníci proti jakékoli nepravosti a nesvobodě, volnomyšlenkáři, kteří se dokáží smát i tváří v tvář smrti, neustále na cestě. Společníkem je jim jen hvězdnatá obloha, odřený tlumok a meč u pasu.
Alcaril (Paní zeleně)
Alcaril je bohyní všeho co roste, kvete, dává plody. Ztvárňována bývá v podobě věčně mladé ženy s očima temně zelenýma jako ty nejstarší hvozdy, úsměvem tajemným stejně jako opuštěná zahrada a medovými vlasy, spletenými do pěti copů připomínajícími kořeny stromů. Na svět shlíží laskavě a mile, vidí-li že vše se podřizuje koloběhu života a neubližuje svévolně ničemu co chce pouze růst a radovat se z krás světa. Uvidí-li však takovou nepravost dokáže být přísná a viníka ztrestat tak, jak mu náleží. Alcaril je také bohyní vývoje a změny. Dobrodruzi oddaní Alcaril vynikají porozuměním přírodních zákonitostí. Někteří bývají silní a houževnatí jako mocný dub, jiní zase krásní a smyslní jako růže, která se ale díky trnům umí i pěkně bránit, mnozí se také dokáží vyléčit i ze zranění, jež by pro většinu jiných znamenala jistou smrt.
Aurion (Pán světla)
Pán Slunce, první mezi rovnými, Nejskvělejší ze Sedmnácti bohů. Mnoho přízvisek má Aurion, bůh odhodlání, světla, dokonalosti a rozhodných činů. Pod jeho vedením nikdo nemůže zbloudit, Aurion nezná pochybnost. Svítí jako polední slunce a před jeho pohledem mizí stíny i v nejhlubších kobkách a v nejtemnějších srdcích. Aurion vypadá jako socha, vytesaná dokonalým sochařem. Z očí mu vychází nadzemský jas, tvář je lemovaná zlatými vlasy, sepjatými čelenkou s jiskřivým diamatem. Postavu má zahalenu zlatobílými šaty. Z každého pohybu čiší jeho božství, jeho dokonalost. V hlase se mísí autorita s přátelstvím, síla s naivitou, rozhodnost s uvážlivostí, ale přesto nikdo o jeho příkazech pochybovat nedokáže. Jím vyřčená slova zní ozvěnou až do skonání dní, nelze na ně zapomenout.
Faeron (Pán ohně)
Bůh ohně, živelné energie i změny nikdy neustrne na jednom místě. I jeho zjev připomíná jeho nestálou povahu. Jednou jsou jeho dlouhé rudé vlasy pečlivě upraveny, jindy jako by si dělaly co se jim zachce. Jednou je oděn v bohatě zdobené brnění, jindy v prostou tuniku. Jednou působí Faeronovo tělo mocně a svalnatě, jindy spíše šlachovitě a pružně. Oči však prozrazují zápal pro cokoliv do čeho se pustí. Jedině on má moc nad životní silou každého tvora, jež může dát sílu vzdorovat osudu a překonat nepřekonatelné. Stejně tak ale může kohokoliv přivést do záhuby a spálit jeho duši na prach. Vyhasne-li v někom, stává se z něj troska bez vlastní vůle, jež může pouze doufat, že se nad ní Faeron smiluje a opět zažehne její plamen touhy. Dobrodruzi vzývající pána ohně bývají energičtí a často se dokáží na svůj úkol upnout tak, že na nic jiného ani nemyslí. Jsou rozhodní, někdy trochu prchliví, ale vždy a za všech okolností myslí na plamen života lidí okolo sebe a nenechají ho vyhasnout, pokud jim zbývá jen trocha síly.)
Siaron (Pán vichrů)
Oděn do roucha z mnoha kusů látek pokrytého peřím snad všech ptáků, brázdících oblohu Asterionu, s vlasy unášenými větrem, shlíží Siaron z výšin dolů na zem. Pán vichru vládne všemu co je aktivní, prudké, nezdolné a ve své podstatě toužící po volnosti, uchylují se k němu pronásledovaní a vyhnanci. Siaron má moc nad vzdušnými proudy, bouřemi a vichry, je pánem veškerého ptactva. Hlavním posláním všech příznivců Siarona je boj proti otroctví a omezování svobody. Dobrodruzi vysvobozují unesené, vykupují otroky, jejich nepsanou povinností je vysvobodit každého z jakékoli pasti i kdyby to byl největší nepřítel. Jsou často na cestách a nikde delší dobu nevydrží. Málokdo je vidí smát se, málokdy jsou veselými společníky, ale pokud jim o něco opravdu jde, není nic, co by je dokázalo zastavit.
Lamius (Soudce)
Přísná tvář muže ve středních letech odráží jeho neústupnost a smysl pro spravedlnost, zároveň však i laskavost a pochopení pro lidské slabosti. Lamius ví, že nikdo není neomylný a proto, když k jeho soudu po smrti přicházejí lidské duše, staví na jednu misku vah spravedlnost a na druhou soucit. Oděn bývá do prostého šatu pískově žluté barvy a v rukou drží jako majestátný symbol Knihu osudu, v níž jsou zaznamenány všechny události, jež se staly od úsvitu dějin. K jeho příznivcům z řad dobrodruhů patří oddaní stoupenci práva a cti. Jsou nesmlouvavými obránci dobra a jsou odhodláni svému cíli podřídit i život. Jednají vždy s rozmyslem a moudrostí jim vlastní. Vedle Gora patří k nejuctívanějším bohům v rytířských řádech.
Vyberte si svého boha!
Uveřejnili jsme zde stručný přehled některých bohů ze „Sedmnáctky“ (panteon starých bohů na Asterionu), kteří se nám zdáli nejdůležitější.
Po vás chceme, abyste vybrali tři bohy, kteří jsou vám nejbližší, a z nich ještě vyčlenili ještě toho úplně nejvíc nejlepšího. Alespoň jeden z nich musí být slabšího pohlaví! (Tedy ženská, pokud to není jasné.)
Jejich jména napíšete do přihlášky ke svým údajům.
Mimo jiné bude na samotné akci vyhlášen ten nejoblíbenější bůh na Asterionu:)
Systém povolání jsme letos zrušili, takže si nemusíte lámat hlavu s jejich výběrem.
Další informace naleznete na zóně Asterionu 2 - www.asterion.zde.cz - mimo jiné se zde objeví návod, jak vyrobit bezpečnou zbraň.
Asterion se řítí do zkázy. Bohové nejsou jednotní. Stíny neplní jen kouty starých sklepení, ale i duše prostých lidí. Soumrak se nesnáší jen na tento den, ale na celý svět. Válka začíná. Zlo povstává a osud Dobra je nejistý. Na čí stranu se postavíš?
Již brzy si budeš moci vybrat. Zanedlouho se koná druhý ročník úspěšné akce pro klubaře a členy Bobří stopy. Tentokrát se vynoříme z šera hvozdu a zasáhneme do odvěkého konfliktu, který běžným smrtelníkům zůstává skryt. Noví bohové povstávají a staří se možná budou muset sklonit. Se starými bohy odchází tisíciletý mír a řád, s těmi novými se pokradmu blíží čas temna a chaosu.
Jak toto střetnutí Dobra a Zla dopadne, můžeš ovlivnit i ty a tvůj meč. Kdy?
13. - 16. 4. 2006
Datum je známé již delší dobu, ale nyní přinášíme i čerstvé novinky ohledně místa konání a dalších věcí.
Místo
Vše se odehraje v okolí obce Proseč u Skutče, nedaleko Poličky na Svitavsku.
Ubytování
Spát budeme ve základní škole přímo v Proseči – je zde jen jedna, tak doufáme stejně jako určitě i ty, že to bez problémů najdeš.
Spí se ve vytopených místnostech, nicméně bez postelí – vezmi si karimatku a spacák!
S sebou
Pro členy klubů a členy SPJF bude cena jen 200 Kč, nečleni budou platit 250 Kč. V ceně je ubytování, studená snídaně a teplá večeře – jedlíkům doporučujeme, ať si vezmou drobet jídla s sebou. Bude se hodit i tužka a papír, případně i šátek; zbraň popisujeme níže.
Je nutné se přihlásit?
Ano, bezpodmínečně. Času je dost, přihlášky přijímáme do 9. dubna. Můžete je poslat buď na mail hra.asterion@centrum.cz, nebo na adresu
Radovan Kolbaba
Výstavní 11
603 00, Brno
Přihlašování je nutné zejména proto, abyste si vybrali „svého boha“. Viz níže.
Můžete poslat samozřejmě jednu přihlášku např. za celý klub – potřebujeme jen vědět počet lidí, jejich jména a přezdívky, jejich věk a město a dále kontakt na toho, kdo přihlášku odesílal.
Kostým
Ani letos není kostým povinný, nicméně jej vřele doporučujeme. Loni jej mělo víc než dvě třetiny účastníků. Nejedná se o nic složitého - jednoduchý plášť, páska přes oko, cokoliv zlepší tvůj image a také tvůj pocit při hře. O co lépe se máchá mečem v dobovém oděvu, než v teplákách!
I přes to jsou ale zakázané rušivé oděvy – šusťáky, mikiny s nápisy, černé motorkářské oblečení :-) atd.
Povolené zbraně
Tento text je určen právě vám, udatní dobrodruhové i sličné elfky. Vím, že již týdny máte pod postelí nejméně tři klacky i menší kmeny, pilu a pět liber koberce a jen nedočkavě čekáte na zprávy o tom, jaké zbraně budou na Asterionu II povoleny. Páč zbraň je nutnost, kdo ji nemá, není pro nás muž (natož žena), tudíž kdo ji nemá, nehraje. Nuže, teď nadešel správný čas, překontrolujte vybavení domácí lékárničky i číslo na hasiče a s chutí se pusťte do práce!
Seznam zbraní
• obouruční meč – délka maximálně 100cm
• jednoruční meč – délka maximálně 85cm
• krátký meč – délka maximálně 60cm (může se jednat i o šavli)
• dýka – délka maximálně 40cm
• sekera – úhlopříčka maximálně 60cm (tedy vzdálenost dvou nejvzdálenějších bodů)
• štít – buď kruhový o průměru 45cm nebo libovolného tvaru, ale ne větší než obdélník 40x50cm (tedy, namalujete-li si tento obdélník, Váš štít do něj půjde umístit tak, aby nikde nepřečníval). Nesmí mít ostré hrany!
Nechcete se nechat omezovat pravidly? Vymyslíte-li si jiný typ zbraně, napište přímo na náš mejl a zeptejte se, zda-li ho povolíme. Je možné, že Váš nápad bude opravdu dobrý a zaujme nás. Zbraň nesmí být delší než doporučené, nesmí být bodná a též nebudeme povolovat různé bijáky nebo řemdihy. Hlavním kritériem je bezpečnost!
Povolené kombinace budou stejné pro všechny hráče, nikdo nebude znevýhodněn tím, že by jeho vybavení soupeře spíše rozesmívalo, vše bude ve Vašich rukou – domácí příprava i vlastní akce.
Kombinace:
• obouruční meč
• jednoruční meč + štít
• jednoruční meč + dýka
• 2 krátké meče
• krátký meč + sekera
• 2 sekery
• sekera + štít
• sekera + dýka
• krátký meč + štít
• krátký meč + dýka
Je samozřejmě možné mít jen jednu zbraň, pokud se vám s tím nesmyslným harampádím nechce tahat. Do 60cm délky lze kombinovat cokoli libovolně, jsme nakloněni i lehčím variantám typu dvě dýky nebo dýka a štít. Ale, je to jen na Vašich schopnostech a touze si dokázat, že Vám to přece musí stačit.
BEZPEČNOST
Kromě toho, že Vaše zbraň musí splňovat výše uvedené požadavky, musí být také dostatečně bezpečná!! Což je rozhodující kritérium pro povolení zbraně, všechny budou před vlastní hrou řádně zkontrolovány a ozkoušeny, nejlépe na jejich vlastnících.
Co to znamená bezpečná zbraň??
• úderové plochy musí být dostatečně měkké – pozor, ani samotný molitan ani omotání zbraně dvakrát dokola kobercem nestačí!! Pokud nevíte jak na to, naleznete zde i návod :)
• u seker musí být bezpečná i horní část topora!!
• nikde nesmí čouhat špatně zatlučené hřebíky ani nic podobného!!
• ostré rohy nesmí být ani na rukojeti nebo záštitě!!
• hrany štítů musí být zbroušené, nic ostrého, samozřejmě bez trčících hřebíků!!
Shledáme-li Vaši zbraň jakkoli nebezpečnou, bude Vám bez jakékoli herní kompenzace zabavena a vrácena až na konci celé akce. Totéž se samozřejmě stane, bude-li Vaše zbraň v pořádku, ale Vaše zacházení s ní nepřiměřené!! Vlastní pravidla boje náležitě zdůrazníme na začátku hry, zde je jen několik nejdůležitějších.
Bohové
S kým můžete mít tu čest na Asterionu?
Gor (Rytíř)
Bůh soubojů a bitev, muž vždy odhodlaně stojící na straně cti, neporažený patron bojovníků, válečník, jehož nejsilnější zbraní není ostří meče, ale klid mysli a touha jít dál zakořeněná v srdci. To je Gor, bůh doprovázející muže odnepaměti do bitev. Postavou není nijak výjimečný, šlachovitý bojovník s úzkými boky a tváří mladíka, ostře řezanými rysy, sveřepými rty a mečem ve staré odřené pochvě. Z jeho pohybu číší síla i nedbalá elegance šelmy, kroky jsou pevné a odhodlané. Smyslem náboženství a hlavní hnací silou jeho věřících je cesta ke svému bohu - touha přiblížit se mu v jeho neporazitelnosti, síle ducha a dokonalosti sebeovládání. To je to, co pobízí tisíce vojáků, žoldnéřů, dobrovolníků, zverbovanců a rytířů v jejich snaze stoupat vzhůru, a podle legend o jeho stoupencích, zmiňovaných městskými kronikami i potulnými bardy, víra v boha Rytíře nezůstane nevyslyšena.
Mauril (Paní země)
Smutek a nikdy nespatřená krása se snoubí v osobě Mauril, Paní země. Její tělo, tvář, vlasy, vše je až nadpozemsky nádherné, ale tuto skutečnost nikdo nemůže ocenit, protože vše zahalují černé hedvábné šaty, závoje a síťky. Jedinou nezahalenou částí zůstávají temné oči s tmavě hnědými až téměř černými duhovkami, které odrážejí smutek tak hluboký, že by se v něm dokázal skrýt celý Asterion. Často roní slzy, přičemž její výraz zůstává stále bezcitný. Říká se, že pláče za všechny duše světa, které na to nemají dost sil. Mauril je vládkyní nad zemským živlem, je patronkou veškerých jeho projevů a také strážkyní smrti a konce obecně. Také dobrodruzi, kteří bohyni Mauril uctívají, samozřejmě přebírají většinu z těchto užitečných vlastností. Jsou to odvážní bojovníci, kteří se staví tváří v tvář smrti, a přitom jejich mysl je ledově klidná a rozvážná. Vytrvale stojí za svým cílem a jsou nezdolnými soupeři.
Dunril (Paní vod)
Vzhled i povaha Paní vod je na první pohled jasná jako odraz světla v kalužích po bouřce. V jasných očích se jí zračí klid a nezměrná láska k životu. Vlasy má dlouhé něco pod ramena. Ve slunečním svitu vypadají, že mají bledě modrou barvu a ztrácejí se v obloze, při měsíčním světle jsou sytě modré až přízračně zelené a na jejím modrozeleném šatu se lesknou duhové šupinky. Dunril kraluje nad všemi vodami, a to jak ve skupenství kapalném, tak i pevném a plynném. Paní vod také dokáže očistit a odplavit špínu z lidských duší a ze srdcí vyplavuje dávno zasunuté vzpomínky a bolesti, které by v jeho hlubinách hnisaly a šířily špatnost.
Tarfein (Lovec)
Napřed se ozve smích, jiskřivý, zvonivý smích plný radosti ze života a všeho, co nám přináší. Pak zazní struny loutny nebo harfy, hudba, která chvíli nutí k veselí, chvíli dojímá v tesklivých tónech až k slzám. Až poté spatříte postavu v loveckém oděvu: Vysoké kožené boty, zelená halena s rudými doplňky přepásaná toulcem plným šípů, které nikdy neminou cíl. Mezi lidmi je znám jako patron veselých zábav, večírků a lovu. Zvlášť v poslední disciplině vyniká nade všemi a zvuk jeho rohu je často tím posledním, co služebníci zla ve Stínovém světě slyší. Z honu se vrací vždy obtěžkán takovým úlovkem, že se o něm ještě roky vypráví legendy. Dobrodruzi, ctící Tarfeina jsou bojovníci proti jakékoli nepravosti a nesvobodě, volnomyšlenkáři, kteří se dokáží smát i tváří v tvář smrti, neustále na cestě. Společníkem je jim jen hvězdnatá obloha, odřený tlumok a meč u pasu.
Alcaril (Paní zeleně)
Alcaril je bohyní všeho co roste, kvete, dává plody. Ztvárňována bývá v podobě věčně mladé ženy s očima temně zelenýma jako ty nejstarší hvozdy, úsměvem tajemným stejně jako opuštěná zahrada a medovými vlasy, spletenými do pěti copů připomínajícími kořeny stromů. Na svět shlíží laskavě a mile, vidí-li že vše se podřizuje koloběhu života a neubližuje svévolně ničemu co chce pouze růst a radovat se z krás světa. Uvidí-li však takovou nepravost dokáže být přísná a viníka ztrestat tak, jak mu náleží. Alcaril je také bohyní vývoje a změny. Dobrodruzi oddaní Alcaril vynikají porozuměním přírodních zákonitostí. Někteří bývají silní a houževnatí jako mocný dub, jiní zase krásní a smyslní jako růže, která se ale díky trnům umí i pěkně bránit, mnozí se také dokáží vyléčit i ze zranění, jež by pro většinu jiných znamenala jistou smrt.
Aurion (Pán světla)
Pán Slunce, první mezi rovnými, Nejskvělejší ze Sedmnácti bohů. Mnoho přízvisek má Aurion, bůh odhodlání, světla, dokonalosti a rozhodných činů. Pod jeho vedením nikdo nemůže zbloudit, Aurion nezná pochybnost. Svítí jako polední slunce a před jeho pohledem mizí stíny i v nejhlubších kobkách a v nejtemnějších srdcích. Aurion vypadá jako socha, vytesaná dokonalým sochařem. Z očí mu vychází nadzemský jas, tvář je lemovaná zlatými vlasy, sepjatými čelenkou s jiskřivým diamatem. Postavu má zahalenu zlatobílými šaty. Z každého pohybu čiší jeho božství, jeho dokonalost. V hlase se mísí autorita s přátelstvím, síla s naivitou, rozhodnost s uvážlivostí, ale přesto nikdo o jeho příkazech pochybovat nedokáže. Jím vyřčená slova zní ozvěnou až do skonání dní, nelze na ně zapomenout.
Faeron (Pán ohně)
Bůh ohně, živelné energie i změny nikdy neustrne na jednom místě. I jeho zjev připomíná jeho nestálou povahu. Jednou jsou jeho dlouhé rudé vlasy pečlivě upraveny, jindy jako by si dělaly co se jim zachce. Jednou je oděn v bohatě zdobené brnění, jindy v prostou tuniku. Jednou působí Faeronovo tělo mocně a svalnatě, jindy spíše šlachovitě a pružně. Oči však prozrazují zápal pro cokoliv do čeho se pustí. Jedině on má moc nad životní silou každého tvora, jež může dát sílu vzdorovat osudu a překonat nepřekonatelné. Stejně tak ale může kohokoliv přivést do záhuby a spálit jeho duši na prach. Vyhasne-li v někom, stává se z něj troska bez vlastní vůle, jež může pouze doufat, že se nad ní Faeron smiluje a opět zažehne její plamen touhy. Dobrodruzi vzývající pána ohně bývají energičtí a často se dokáží na svůj úkol upnout tak, že na nic jiného ani nemyslí. Jsou rozhodní, někdy trochu prchliví, ale vždy a za všech okolností myslí na plamen života lidí okolo sebe a nenechají ho vyhasnout, pokud jim zbývá jen trocha síly.)
Siaron (Pán vichrů)
Oděn do roucha z mnoha kusů látek pokrytého peřím snad všech ptáků, brázdících oblohu Asterionu, s vlasy unášenými větrem, shlíží Siaron z výšin dolů na zem. Pán vichru vládne všemu co je aktivní, prudké, nezdolné a ve své podstatě toužící po volnosti, uchylují se k němu pronásledovaní a vyhnanci. Siaron má moc nad vzdušnými proudy, bouřemi a vichry, je pánem veškerého ptactva. Hlavním posláním všech příznivců Siarona je boj proti otroctví a omezování svobody. Dobrodruzi vysvobozují unesené, vykupují otroky, jejich nepsanou povinností je vysvobodit každého z jakékoli pasti i kdyby to byl největší nepřítel. Jsou často na cestách a nikde delší dobu nevydrží. Málokdo je vidí smát se, málokdy jsou veselými společníky, ale pokud jim o něco opravdu jde, není nic, co by je dokázalo zastavit.
Lamius (Soudce)
Přísná tvář muže ve středních letech odráží jeho neústupnost a smysl pro spravedlnost, zároveň však i laskavost a pochopení pro lidské slabosti. Lamius ví, že nikdo není neomylný a proto, když k jeho soudu po smrti přicházejí lidské duše, staví na jednu misku vah spravedlnost a na druhou soucit. Oděn bývá do prostého šatu pískově žluté barvy a v rukou drží jako majestátný symbol Knihu osudu, v níž jsou zaznamenány všechny události, jež se staly od úsvitu dějin. K jeho příznivcům z řad dobrodruhů patří oddaní stoupenci práva a cti. Jsou nesmlouvavými obránci dobra a jsou odhodláni svému cíli podřídit i život. Jednají vždy s rozmyslem a moudrostí jim vlastní. Vedle Gora patří k nejuctívanějším bohům v rytířských řádech.
Vyberte si svého boha!
Uveřejnili jsme zde stručný přehled některých bohů ze „Sedmnáctky“ (panteon starých bohů na Asterionu), kteří se nám zdáli nejdůležitější.
Po vás chceme, abyste vybrali tři bohy, kteří jsou vám nejbližší, a z nich ještě vyčlenili ještě toho úplně nejvíc nejlepšího. Alespoň jeden z nich musí být slabšího pohlaví! (Tedy ženská, pokud to není jasné.)
Jejich jména napíšete do přihlášky ke svým údajům.
Mimo jiné bude na samotné akci vyhlášen ten nejoblíbenější bůh na Asterionu:)
Systém povolání jsme letos zrušili, takže si nemusíte lámat hlavu s jejich výběrem.
Další informace naleznete na zóně Asterionu 2 - www.asterion.zde.cz - mimo jiné se zde objeví návod, jak vyrobit bezpečnou zbraň.
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Upravováno 3x, naposledy 4. července 2011 v 11:52:36
Diskuze ke článku
8. března 2006, 09:28
nevím kam to napsat, tak to píšu sem...
K anketě - já sice ve filmu svou herečku měl, ale myslím, že v anketě jasně chybí megastar Lucie Černohousová... Ta by těm ostatním (snad s výjimkou Šárky Boudníkové) pěkně natrhla triko (blůzu, sukni,...)
7. března 2006, 18:24
¨škoda doufal jsem, že si budu moct vzít párové jednoručky a nadělat ze všech drobení do polívky. konec konců, alespoň to nebude řezničina. :-)
Správa článků
VyhledáváníNa chatu nikdo není.
Poslední komentáře:
-
Aleš | 16. srpna 2024
Vyfocená můra je pravděpodobně Lišaj topolový. Dnes jsem ji zahlédl na schodech v metru Prosek :-) -
JAFO | 3. července 2024
První letošní koupání... ...nebylo ve vaně, ale bylo to ve Žlebu u Šternberka mezi ledem. :-) -
vladislava urbanikova | 6. června 2024
volby 2024 nemam volebni listky nemohu moc chodit ven kvuli nemoci proo chci volit z domu sem z ceske zemi -
Menhart | 5. června 2024
Najde se pomocník? S přípravou hry pomáhalo lidí více, ale pořád málo a hodili by se další dobrovolníci - třeba na korektury textů, administraci... -
Menhart | 22. dubna 2024
Jiří Laufer Memoriálu Jana Tleskače před 5 roky v roce 2019 se zúčastnil i zpěvák Josef Laufer. Soutěžilo se tradičně modelem Classik... -
Menhart | 15. dubna 2024
Letos poprvé: První slečnu v minisukni... viděl Alpín...dne 26. března v Kobylisích. -
Menhart | 14. března 2024
Výstava Pocta Rychlým šípům... ...v Horácké galerii skončila. Fotografie zde. -
Menhart | 8. března 2024
Další instslace putovní výstavy Spojeni Foglarem ...je v Třebíči. Zde. -
Svaty | 22. ledna 2024
nabidka Zhanam pohladnice SPJF s cislami: 1-3, 93-94, 100, 119-120, 124, 128, 130-131, 135 Ponukam na vymenu: 18, 21-25, 28-35, 37-47,... -
Svaty | 22. ledna 2024
nabidka ponukam ulčovky s cisly: 3, 5-7, 13-15, 19, 38-41, 46, 51-53, 59-60, 62, 64, 68, 72, 79-81, 83-84, 88, 95, 97-98. Zhanam...