iKlubovnae-StopaSPJFe-ShopDlouhodobá hra pro kluby


, Registrovat
Přejít na menu

Jen do Zdi!

Inteligentní internetový kulturní časopis

23.4.2007 00:19
Autor: Hwaelos, Počet přečtení: 1355

Původně jsem zamýšlel někoho požádat, aby na nový almanach Zeď napsal recenzi, nakonec mi ale přišlo zajímavější, aby se k obsahu knihy vyjádřilo co nejvíc lidí, takže...

...jsem si řekl, že bude lepší hodit do pléna článek, v němž budete vy sami, milí čtenáři, poskytovat zpětnou vazbu autorům, kteří přispěli. Doufám, že nemusím podotýkat, že čekám připomínky k dílům svých spolubojovníků i od autorů samotných.
Pokud byste snad někdo měli o almanach zájem, odkazuji na článek Almanach Zeď . Cena je 30 Kč.

Pro usnadnění uvádím rejstřík děl:
Próza:
Bojiště Berlín 2100 (Josef Sojka - Mamut)
Jsem zeď (Hyňas Cígler)
Krabice (Petr Trávníček)
Na křídlech vzpomínek (Lenka Schormová - Čmelda)
Múr (Veronika Vlčková - Veve)Titulní strana
Osamění (Hyňas Cígler)
Sestřička (Hyňas Cígler)
Stěny (Petr Trávníček)
Tam, kde stopy končí (Petr Kuběnský - Čiki)
Zdi lásky bratrské (Radovan Kolbaba - Stegi)
Zeď (Robert Žďárský - Ježek)

Poezie:
1939-1945 (Market Forró)
9. 11. 1989 (Lenka Schormová - Čmelda)
Bílá (Lenka Zahrádková - Suzu)
Kleinschweinbarth (Ondra Herzán - Džej)
P.F. (Lenka Zahrádková - Suzu)
Půlnoční (Bára Kadlčková)
Sonet o proměně (Lenka Schormová - Čmelda)
Sousedská (Ondra Herzán - Džej)
Stavitel zdí (František Vondrák - Rozum)
Strach (Beáta Štafúriková - Škretík)
V očích světy zářící, které znovu zvou tě (Petr Kuběnský - Čiki)
Zakletá planina (Ondra Herzán - Džej)

Vyjadřujte se jak k jednotlivým dílům, tak i k celkovému dojmu z četby a z úpravy knihy.
Nebojte se být kritičtí a pojďte do toho. Jen do Zdi!
Vytvořil 23. ledna 2011 v 18:06:57 mira. Záznam nebyl nikdy upravován.


Diskuze ke článku

5. května 2007, 15:00
Stegi

Máš recht. Ale stejně mi to ve výsledku přijde líto. Asi to chtělo nějak otevřenější a pozitivnější téma. Třeba krizi :-)...
4. května 2007, 14:24
Hynas

Odporuješ si Stegi. Opravdové literární umění mladé generace je podle mě takové, které vznikne zcela spontánně (k danému tématu). Tématem byla Zeď a vznikly depresivní dílka. Pokud bys řekl předem: pište něco pozitivního, nebylo by to už opravdové literární atd. Jinak škoda to možná je, nicméně je to jen dobře, protože byl naplněn cíl Almanachu :-)
4. května 2007, 09:25
Stegi

Milé děti, já tu nemluvím o nutné depresivnosti tématu, nýbrž o depresivnosti almanachu. A jinak také si myslím že almanach má sloužit k "prezentaci opravdového literárního umění mladé generace". Věřím ovšem, že to nemusí nutně působit ponuře. Prostě z mého hlediska je škoda, že v almanachu není nějaké to kvalitní delší nevážně laděné dílo.
30. dubna 2007, 20:48
Ondera

A nejsi sama, já rozhodně netvrdím, že zeď je "hurá" optimistické téma. Jen jsem chtěl nastínit odlišný pohled na věc. Že co se zdá na první pohled černé, může být pro někoho bílé a pro někoho zas šedé. A ta naděje v totalitním režimu? Třeba železná opona: pro mnoho představovala symbol zmaru, rozděleného světa. Pro některé šílence - a nebylo jich zas tak málo - symbol naděje, za kterou začíná nový, lepší svět. A to symbol tak mocný, že neváhali riskovat životy, aby se přes něj dostali. Jasně, určitě tam bylo velké zoufalství a smutek ze stávajícího režimu - ale s příměsí naděje.Četl jsem teď knížku "příběhy železné opony", tam to je krásně i z toho "psychologického" hlediska vysvětleno...
30. dubna 2007, 19:45
Zuzla

ja osobne si rozhodne nemyslím že zeď je pesimistické téma,ale moc nechápu,jak by mohla být nadějí pro lidi v totalitním režimu..?? a navic me napadlo,že zed si vlastne vymysleli lidé,aby od sebe neco oddelili...a to mi malinko schazuje moji myslenku ze zed neni pesimistická..strácím se v tom...
30. dubna 2007, 19:08
Ondera

Ještě mně napadlo, že ZEĎ může být také - a např. pro mnoho lidí v totalitních režimech jistě byla - symbolem NADĚJE.
30. dubna 2007, 19:04
Ondera

Bavíme se tu o depresivních konotacích a jisté námětové chudosti slova ZEĎ. Přitom - podle mého - vycházíme z nepřesného základu. Slovo do pranice: musí být zeď nutně depresivní? Co když je to pro někoho symbol nepoznaného? Prostor, který odděluje to všední, co znám, od toho nevšedního, co dosud neznám? Vylezu na zeď - a vidím nové, nečekané obzory....I takhle se to dá brát a z toho vycházet - zkusil jsem to v písničce Zakletá planina. Tím chci jenom říct, že pro mně to rozhodně ryze depresivní téma nebylo. A námětově chudé? Stačí vzájemně srovnat některé výtvory přímo v Almanachu - a je evidentní, že tento argument neobstojí. Možná jsem opravdu nenapravitelným optimistou, ale takhle to, děcka, vidím:)
30. dubna 2007, 16:33
Zuzla

Stydím se za moji neznalost slovenčtiny a zároven se omlouvám všem slovenským zedníkům...
30. dubna 2007, 16:09
Hynas

Sakra, místo komplexní analýzy statistické prezentace aproduktivně frekvenčně monitoruju tuhle inkonzistentní disputaci.
Nicméně: Stegi - zapomněl jsem dodat, že video jsem právě smazal. Budiž ti útěchou, že kromě mě a tebe jej již nikdo nevlastní. Sice přemýšlím o nějakém sestřihu nejpikantnějších hlášek... ne, neboj :-)
Čiki - nebyla. Ignoruji.
30. dubna 2007, 16:08
Bedinka

Hynkovi: smát se ti budou stejně;-P Ta čárka na slovo není zpravidla na pozdější slabice, která je krácena, ale na slabice první. Ovšem myslím, že zrovna toho murára jsi trefil, to je něco jako výjimka v příponě. K Almanachu se vám bohužel vyjádřit nemohu, protože jsem si ho nezakoupila :-( Ale obálka se mi nelíbí, to i ta předchozí byla hezčí:-) Nebo spíš takhle, obrázek docela pěkný, ale ta modrá...
30. dubna 2007, 14:48
Hwaelos

To Hynek: Fpořátku:) Pokud to video nebylo součástí stahovaného paklu, pak moji poznámku zcela ignoruj:)
To Stegi: Mám za to, že by bylo lepší dělat CD až bude hotovej i sborník, aby se tam mohl elektronicky přidat, párečku:op Předpokládám, že to tak nějak Hynek zamýšlí. Nicméně fotky jsou hustý!:)
Mě to námětově chudé na tohle téma rozhodně nepříjde. Nicméně, to je asi věc názoru. Stejně jako ty pocity. S tím, že by almanach měl obsahovat "oddechovky" nesouhlasím (teda pokud to myslíš tak, jak to vyznívá). Možná je ve mně moc pevně zakořeněná taková ta patetická představa o almanaších, které se dělaly před sto a více lety a které sloužili skutečně prezentaci opravdového literárního umění mladé generace. O to se snažím vydáváním těchhle almanachů. Uznávám, že není moc šťastný tvořit "umění pro umění", ale myslím, že to ani zdaleka není náš případ.
Předpokládám, žes spíš než 'gramatické' chtěl napsat 'stylistické'. Ale uveď příklad. Četl jsem to po sobě totiž tolikrát, že bych to moh vykládat zpaměti:)
30. dubna 2007, 14:33
Hynas

MURÁR. Slovenština má zpravidla jen jednu čárku na slovo, a zpravidla v té pozdější slabice. Řekl bych, že to má cosi společného s přízvukem, ale je tady moc slováků a ti by se mi smáli :-)
30. dubna 2007, 11:38
Zuzla

musím říct, že největší přínos co pro mě almanach měl je zcela zahraničně- lingvisticky laděný...nikdy by me nenapadlo, že zeď se slovensky řekne MÚR a navíc že náš obyčejný zedník je jejich MÚRÁR...
30. dubna 2007, 09:23
Stegi

Hyňasovi: Ne! Video prosím nepublikuj. Jinak bude to CD, nebo ne? Československému párečku :-): Možná jsem to špatně vyjádřil. Nejde mi o to, že bych chtěl almanach akční a rozjuchaný. Prostě si myslím, že by byl lepší i stravitelnější, kdyby v něm byli i "oddechovky". Asi jak poznamenal Hynek - "námětově je to poněkud chudé". Já bych spíše napsal pocitově je to poněkud chudé. A nakonec smutnému Čikimu: Odhoď hadr jinochu a věz, že chyba není ve tvém vysílači (nepočítáme-li gramatické blbinky, díky kterým si myslím, žes to dělal docela narychlo a po sobě sis to pořádně nepřečet), nýbrž v mém přijímači. Nedokáže totiž dekódovat lyricky laděné povídky, byť jisté popkulturní odkazy rozšifruje.
29. dubna 2007, 17:09
Hynas

Stegi, pokud sis nevšiml, tak odkaz na tu nahrávku jsi dostal jen ty ;-) Takže se tě ptám zcela veřejně, můžu publikovat i tu nahrávku? :-) Čiki, nechápu tvůj problém ohledně přípony, byl-li adresován ještě mně. Jinak depresivní melancholickáý tvorba neznamená, že jde o tvorbu depresivní :-) Svět je podle mě příliš optimistický a akční na to, abychom ještě navíc optimisticky a akčně psali. To není potřeba. Ale máš, pravdu, námětově to je poněkud chudé... ale není to nekvalitní, až teda na pravopisnou složku :-/
28. dubna 2007, 14:51
Veve

Nuž, Stegi, oponovať ti samozrejme nebudem, keďže sa ti moja poviedka páčila najviac;) Ale nie, myslím si, že je celkom logické, že almanach s temným a pochmúrnym názvom Zeď nebude práve zbierka hrejivých veselých dielok. Zdi (múry!) bývajú chladné. A možno to je dobre. U mňa napríklad to funguje tak, že zážitok z tragického a smutného filmu vo mne rezonuje oveľa dlhšie ako komédia, aj keď je vydarená. Možno tak naša chladná Zeď zanechá v čitateľoch hlbšiu stopu. A Ondero, empé3ku chcéém! Možno tak založíme tradíciu multimediálnych almanachov;)
27. dubna 2007, 23:28
Hwaelos

Zamáčk jsem slzu (nebyla zas tak velká, aby na to nestačila hadra na zem) a jdu stručne reagovat:
Sem-sem si rikal, ze sem si stáhl nejakej soubor s divnou priponou. To je video? A WMP ho prehraje?
Rek bych, ze to muze byt treba tim, ze Almanach skoro nikdo jiny nema... Ja uz nemam zadny vytisk, posledni jsem od sebe odkoupil a venoval babicce:) Ale na dotisku uz se pracuje.
To je zajímavý námet na diskuzi, pác já mam pocit, ze v tomhle názoru jsi "suverén" ty:) Me totiz ten almanach vubec depresivni neprijde. Mozna tak ty Petrovy veci a jedna povidka od Hynka, ale to je celkem male procento (zvlast s ohledem na tema). Jinak i takove veci, jako Cmeldina povidka Na kridlech vzpominek je podle mého dost pozitivní, navzdory konci. A já osobne si literární akci predstavuju zcela jinak, nez tu fyzickou - tedy v povídkách se nemusí svalnatí homosexuálové v bederkách ohánet scaklem, aby to splnovalo mou predstavu o tomhle pojmu:)
27. dubna 2007, 17:01
Stegi

Vím, že jsem vám tu chyběl (pacoval šem), tak zamáčkněte slzu, jsem zde!!! Nejdřív něco málo k předchozím komentářům a jednomu e-mailu. Ano chci MP3 s Onderovími písněmi (není o čem diskutovat). Dál - myslel jsem si, že Hyňas bude dělat nějaký cédo z lit. week. já osobně bych ho uvítal... Tak bude, nebo jen ty fotky na netu? Když jsem u Hyňase - Tě sejmu ty šmejde!!! Jak si mě dovoluješ natáčet při čtení intimního textu a ještě to dát na net! Sis to u mě teda pěkně rozlil potvoro psychoušská! Pokračuji v klidnějším duchu. Čiki odpusť. Když jsi se ptal na svou povídku, nedokázal jsem si ani vybavit, která to byla. Teprve až když jsem viděl jinde něco o Gaimanovi, jsem si vzpomenul. Tak sorry, že to ve mně nezanechalo hlubší stopy. Určitě si ji ale přečtu eště jednou. A teď kritika almanachu. Přece jen se tu trochu moc navzájem plácáme po ramenou, jak jsme dobrý (ne že by mi to nebylo příjemný). Všimli jste si, že se tu stavují pouze lidí, kteří se na almanachu nějak podíleli... Ale začněmež pozitívno. Nejvíce se mi líbí povídka od BVV (kdyby jste to náhodou nepochopili, nejedná se o Brněnské veletrhy a výstavy, nýbrž o Bratislavskou Veroniku Vlčkovou). A s tím spojím i svoji hlavní výtku na adresu almanachu. Pokud bych měl moc dobrou náladu a chtěl se nějak hodit do depky, určitě bych po Zdi sáhnul. Její velká část tak suveréně působí. Je prostě až nechutně nehumorný i neakční. Nuda a deprese se zde snoubí jak na základce na samotce. Pořáně z toho vystoupí jen Suzu a P.F. a Ondera se svými texty. Jinak se člověk ani nepousměje, nebo se mu nedostane nějaké té slušné literární akce. Moje povídka samozřejmě není výjimkou. V tomto ohledu mi ze stínu vystupuje Veve a to přestože její povídka docela slušnou depkou zavání jak na počátku, tak na konci, má někde uprostřed takovou... ...já nevim, naději? To mbude asi tak všechno. A teď mi, prosím, oponujte.
27. dubna 2007, 15:52
Hynas

Promiň, jistěže Gaimana, jsem tup. Máš pravdu, shodil. Něco bych na to řekl, ale nechci otevírat uzavřenou diskuzi.
26. dubna 2007, 22:32
Hwaelos

No, já se totiž divil, páč citát ze Sartera tam má Rozum:) Já tam dal Gaimana. Nicméně, kdybych tam dal Ajvaze, tak bych tu povídku celou shodil.
26. dubna 2007, 16:33
Hynas

Myslel jsem to tak, že se mi moc nelíbí vycházet až takhle moc z někoho, kdo není uveden - třeba citátem, nebo poděkováním. Kdybys tam měl citát z Ajvaze, neřekl bych totiž ani slovo. Vysvětlil jsem to? A fakt si to neber jako výtku kvality povídky, ta se mi líbila opravdu hodně.
26. dubna 2007, 13:35
Hwaelos

Je tu ještě někdo, kdo má na tu povídku nějaký názor? Děkuju za kritiku, Hynku. Akorát tohle jsem nepochopil: "Vzhledem k tomu, že použitý komentář je ze Sartra, platí totéž, co jsem řekl u Čmeldy."
A empétrojku všema deseti.
25. dubna 2007, 20:27
Hynas

Počítám Ondero zcela vážně s jejich uveřejněním minimálně zde na Sem-Semu ;-)
25. dubna 2007, 19:09
Cmeldinka

Tak jasně Ondero, že chceme MP3...;-)
25. dubna 2007, 18:49
Ondera

Děcka, almanech Zeď je VÝBORNÝ, nechci nikoho vyzdvihovat a nikoho naopak zatracovat, leč asi nejde nezmínit básnickou profesionalitu v podání mého bratra boroviňáka:) Mám takový dotázek -uvítali byste ty moje písničky ve formátu mp3? Text bez melodie není často ani polovina písně a má pozdněvečerní unavená a "hlasově - vyřvaná" interpretace nebyla z mého pohledu nic moc...Co myslíte? A jinak poděkování všem za krásný weekend a za to, že vaše texty mi zpříjemnily pochmurně - školní nedělní odpoledne:)
25. dubna 2007, 16:50
Veve

V mene slovenčiny ti ďakujem, čiki. A čo sa týka tvojich Stop, už pri prvom čítaní mi prišli najlepšie tie ironické pasáže (aspoň ja som to tak vnímala) typu "na D začína veľa vecí..", rušňovodič z kanála František Samota a temné 'o', archaický vokál... Možno trochu väčšia aktivita týmto smerom a bola by z toho veľmi slušná paródia Druhého města, ktoré som na tvoje šťastie nečítala;)
25. dubna 2007, 13:01
Hynas

Nevědomost odpouštím bez pochybností ;-) Teda, budiž ti odpuštěno :-)
25. dubna 2007, 09:09
Cmeldinka

Sakra...Hyňas... když se tak nad tím zamýšlím a přehrávám si ten text v hlavě... tak jsem si z Kryla vupůjčila toho nějak moc. Snad mi to bude odpuštěno...
25. dubna 2007, 08:56
Cmeldinka

No... co se týče toho data (9.11.1989) já opravdu nechtěla napsat nic Krylovskýho... až zpožděně, cca po měsíci jsem si to uvědomila, když jsem se k té básničce vrátila...ale to už bylo pozdě ji stahovat nebo cokoliv... Zvlášť proto, že zrovna Krylova tvorba je pro mě něčím, co si rozhodně jakékoliv napodobování nezaslouží... Ale k těm Krylovským frázím... mohl bys upřesnit? Jak říkám, kdybych se snažila napodobit Kryla tak to nikdy nezvládnu...toto bylo mimochodem...a doufám, že se vkůli tomu v hrobě neobrací. Jediné, kde vědomě z nečeho čerpám je ten sonet, kdy jsem si dovolila vypůjčit jeden příběh z Ovidiových Proměn. No co...stalo se, stejně už to nemůžu vzít zpět.
25. dubna 2007, 00:39
Hynas

A neberte mě vážně. Jsem ospalej a v hlavě mi běží slova jako atribuce, Attitude change, Cognitive disonnance apod. Nedal jsem si s výběrem těch preferovaných děl práci. Mimochodem, byl bych rád, kdyby někdo z nezainteresovaných osob, kdo do Almanachu vůbec nepřispěl, přispěl alespoň pěknou recenzí ;-)
25. dubna 2007, 00:37
Hynas

Tož, chybím v komentářích. Jsem ospalej a navíc po dost stranách sociálněpsychologické argumentace navyknut odbornému stylu, tedy stručně.
Prvně se omlouvám za chyby v sazbě. Titulní strana posunuta doprava, chybějící text u Škretí povídky, černočerné fotografie a zejména malá písmena k-s-v-z-a-i-o-u na začátku vět. Má chyba, kaju se kaju.
Jednoznačně nejlepší je Rozumův Stavitel zdí, vše ostatní se válí v prachu, případně pod ním. Dost pěkné po technické stránce je: Bílá a P.F.(Suzu - mimochodem, nedal jsem mezi to podle předlohy mezeru, je to i tak správně, Suzu? ;-), Múr (Veve), Stěny (Petr), Tam, kde stopy končí a V očích atd. (Čiki), Zdi lásky bratrské (Stegi).
Po námětové, pointové, dojmové a podobné stránce bych řekl, že nejvýše stojí opět Bílá, P.F., Múr, V očích světy atd. a Zdi lásky bratrské. Ty se mi líbily fakt moc. Doplnil bych ještě Krabici (Petr). A nesmím zapomenout na ty tři písničky, který námětově jsou bezva, hudební kvalitu bohužel nejsem oprávněn soudit.
Co se mi nelíbilo: Úvod, Sestřička.
Co mi přišlo nijaké, ani dobré, ani špatné (např. technická úroveň vcelku dobrá, námět a nápad mizernej, nebo naopak; to není urážka, i tak jsou tihle lidé dobří, že jsme je vůbec otisknuli :-): Na křídlech vzpomínek, Zeď (jako doslov). Dál se mi nelíbí - a to hodně - námětové vycházení z Kafky u Petra (ale tomu jako jedinýmu to promíjím :-), z Kryla u Čmeldy v básni 9. 11. 1989 (i když zde si o to námět takřka říká, nicméně převzetí slov a frází z jeho písní bez jakéhokoliv poděkování apod. mi nepřijde nejvhodnější), sám jsem se tomu ale taky nevyhnul, proto promíjím i jí.
A na přímý dotaz přímá odpověď: Čikiho Tam, kde stopy končí je super. Čtivé, pointa dobrá, technické provedení dobré. Jen by se to dalo zařadit někam doproztřed knihy od Ajvaze Druhé město, a to zcela - ať už formulacema, nápadama, nebo čímkoliv. Vzhledem k tomu, že použitý komentář je ze Sartra, platí totéž, co jsem řekl u Čmeldy. Interpretovat nebudu, to nesnáším, navíc jsem se trochu zbytečně rozepsal, tak snad příště. Ale ten Ajvaz mi fakt pije krev... ;-) Nic ve zlém. Je to skvělé a kdybych ho neznal, oslavuji tě. Mějte se krásně! :-)
24. dubna 2007, 22:59
Hwaelos

"a ja sa strácam s ním", aby bylo slovenštině učiněno za dost:)
Jinak bych byl rád, kdybyste (účastníci Literárního weekendu) tak do týdne poslali tu povídku k fotce, abysme to mohli konečně vyvěsit sem(-sem).
A pak bych si dovolil zeptat se na "Tam, kde stopy končí". Je to první beletristická próza po X letech a poměrně by mě zajímal váš názor a vaše interpretace tohohle textu. Jen se nebojte rýpnout a být kritičtí. Je to něco, jako když jsme ryli do Hejkala na Asterionu nožem a on říkal: "Ano, děkuji":)
24. dubna 2007, 19:45
Veve

No a čo sa týka môjho, ehm, kritického zhodnotenia (strašne subjektívneho nefundovaného pohľadu na dielka tých sympatických mladých ľudí, ktorých som cez víkend spoznala, aj tých ostatných), musím povedať, že najsilnejšia bola pre mňa strana 5. Bez ohľadu na to, čo píšeš o mojom Múre, Market;) (Stegimu môžem šlapať na päty akurát pri tréningu "techniky lepících se rukou" z taiči). Inak veľmi silný bol pre mňa aj jeden konkrétny odstavec z Hynkovho "Jsem zeď" . A o kvalite všetkých poviedok svedčí fakt, že som tú útlu knižočku po celý čas držala v rukách s napätím. Ja totiž ten príbeh s Václavom ako správny slovenský barbar až tak nepoznám... ;) Z poézie sa mi veľmi ťažko vyberá, v každom prípade ma dostal Suzukin štýl. A oceňujem fakt, že Čikiho básnička môže byť dobrá, aj keď to práve nie je ľúbostná óda na môj dokonalý nos:))) (irónia) Samozrejme musím spomenúť aj príjemný dojem z autorskej interpretácie Onderových songov v potemnelej čajovni. Btw, čiki, "...a já se ztrácám s ním."?? Tomuto jazyku nerozumiem;)
24. dubna 2007, 19:19
Veve

Veve bola pri tvorení názvu poviedky v almanachu Zeď veľmi invenčná a nazvala ju...Zeď ;)
24. dubna 2007, 18:58
Rozum

2Market: Semafor ne!!!!:-O Já nepoznám červenou a zelenou:D Já si to PF snad budu muset přeložit či co...:-/ PS: A napíše mi sem konečně někdo, co je to ten Múr?!;D
24. dubna 2007, 17:23
Market

No a abych nezůstala pozadu, rozhodla jsem se teda znovu si to pročíst a nedalo mi to, Stegi prostě vede (ale Veve mu šlape na paty tak těsně, že se bojím, aby se do sebe nezamotali)... z poezie to nakonec vyhrála Suzu a P.F., protože je to prostě kouzelný (ačkoli mi musel pomoct slovník).
24. dubna 2007, 17:18
Market

To Rozum: Tvoje oblíbená autorka, jo? :-P To se červenám jak semafor:-)
24. dubna 2007, 13:59
Rozum

Tak já čtu úvody a navíc nám ho Čiki četl, ale rozhodně mi to tu povídku nijak nepokazilo:)
24. dubna 2007, 13:14
Stegi

Pro Čikouše k tomu úvodu: Tvoje jediný štěstí.
24. dubna 2007, 10:37
Hwaelos

Úvody nikdo nečte:)
Jinak musím souhlasit s Rozumem, rozhodně je letošní almanach kvalitativně vyrovnanější, než ten předešlý a jeví se to nejvíc v próze. Nicméně i básnická část se o dost zvedla. Brzo bude dotisk, z něhož budu rozesílat povinný výtisk pěti největším knihovnám a není se za co stydět:)
Jen tak mimochodem: Díky grafické úpravě Škretíkovy básně se z posledního "ztrácejícího se řádku" zcela ztratily poslední slova: "...a já se ztrácám s ním." Tak si můžete doplnit:)
24. dubna 2007, 10:13
Zuzla

Jsem uchvácena....almanach jsem přečetla hned ráno potajnu pod lavicí...nejvíc mě dostaly povidky od stegiha a veve...gratuluji...jinak celej almanach se mi jeví jako povedené dílko...
24. dubna 2007, 10:02
Stegi

Och děkuji. Já to teda nečet... Ne dělám si srandu, ale opravdu mne prosím nekamenujte, nemám přečtený ještě úplně všechno a ne tak důkladně, ajk bych chtěl. Hlavně ty delší věci. Nevím proč, ale opravdu se mi líbila báseň od Market a P.F. od Suzu mi dokázalo, že moje anglina nejni tak gutt jak jsem si myslel. Asi si to taky budu muset nechat pořádně vysvětlit. Jinak slibuju, že si to v dohledné době řádně přečtu celý a snad vám toho napíšu víc. P.S.: Divím se, že se vám moje povídka tak líbila, když mi její hlavní pointu zkazil Čiki hned v úvodu.
23. dubna 2007, 21:55
Cmeldinka

Je fakt, že Stegiho povídka mě naprosto uchvátila...A taky Múr od Veve...a z poezie u mě vede asi Bára s Market... i když P.F. a Čikiho zářící světy jsou taky kvalitní... Jinak mi příjde, že ta kvalita je dost vysoko a vyrovnaná... Fakt skvělej kus práce...Až se člověk stydí, co tam poslal za braky ;-)
23. dubna 2007, 21:14
Rozum

Já to teda nečet... Teda jako celý a všechno, ale už teď pochybuji, že tam najdu něco lepšího, než je Stegiho povídka! Rozhodně ji považuji za svůj osobní top celého almanachu. Pak se mi ještě dost líbila druhá půlka respektive rozuzlení povídky Múr (ať už to slovo znamená cokoli :D ). Z poezie to je Čikiho báseň, která mě znovu uchvátila svojí formou a pak rozhodně moje oblíbená autorka s dílem 1939-1945. Z písňové tvorby je to potom regionální protestsong Sousedská:)V kratičké pauzičce při psaní tohoto komentáře jsem si ještě přečetl Krabici a taky mi přijde zajímavá:) Rozhodně si myslím, že hlavně co se týče prózy, tak je tento almanach jistě kvalitnější než předešlí a i za to bych chtěl všem autorům poděkovat.:)
23. dubna 2007, 19:58
Hwaelos

Tož já si dovolím se zpýtat na vaše favority. Pro mě je jasně nejzajímavější básnické dílo: P.F. od Suzu. Tahle poetická hříčka je prostě dokonalost. Je fakt, že jsem to plně docenil až po dovysvětlení některých chytáků samotnou autorkou, ale to je tím, že sem zabedněnej a neumím pořádně anglicky. Poměrně dosti zajímavá je pro mě 1939-1945 od Markét a báseň Bílá. Co se týče povídek, po dočtení té Stegiho jsem zalitoval, že píše pouze fantasy:) Nicméně nakonec u mě zabodovala ještě více Hynkova Sestřička. Skvělá ukázka fokalizace, ke které jsme se takřka v přednášce Evy na LW nedostali. Myslím si, že nic kvalitnějšího než tohle ve sborníku není.
23. dubna 2007, 18:08
Market

Takže že by startovní výstřel byl na mně? Nerada začínám, ale co už... :-) Nejdřív bych se chtěla vyjádřit vůbec k celé té myšlence almanachu, k tomu, že vůbec něco takového mohlo vzniknout (tím nemyslím jen tenhle, ale i předchozí Věčnost) a mohu-li to tvrdit, zdá se mi to jako myšlenka opravdu vynikající. Nebudu zastírat, že je to pro mě možnost, jak se taky zviditelnit, a kdo by z toho taky neměl radost, žejo:-) Teď ale k samotné Zdi - přiznám se, že ze všeho nejvíc mě fascinuje obálka (tohle bych chtěla mít doma na zdi), to ovšem neznamená, že by následující stránky byly horší, to je jen můj osobní problém:-) Nechci tu rozebírat jednotlivá díla, a kdo taky jsem, abych to dělala, fundovanou kritiku přenechám jiným, vyjádřím se jen k celkovému dojmu - a ten je veskrze dobrý. Nenašla bych snad nic, co bych mohla vyloženě vytknout, co by mě vyloženě rušilo, spíš právě naopak, kdybych měla vybírat to, co mě oslovilo nejvíc, byla by to asi dlouho neřešitelná situace. Každý sice máme své, a tak bych nejspíš vybrala, ale znám se a zřejmě bych v průběhu doby zběhla k něčemu úplně jinému. Chtěla bych tu proto autorům osobně vyjádřit uznání (osobně přes obrazovku, když naživo jsem to nějak nezvládla) a poděkovat, že mi zpříjemnili nejen cestu vlakem.
Vložení nového komentáře
*
*
*